Annons:
Etiketthårdvara
Läst 2166 ggr
Niklas
2012-05-01 22:50

Mus eller trackpad till Macen?

Föredrar du att använda mus eller trackpad till din Mac?


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Annons:
johan
2012-05-02 14:49
#1

Har en magic trackpad just för att multitouch-gesterna är en så stor del av det jag gillar med osx. Men det finns också saker som är klart bättre med mus, så det är inte utan att jag är suger på magic mouse för att kanske får det bästa av två världar.

Mvh // Johan

Född vid 334.00 PPM

Niklas
2012-05-02 21:40
#2

Jag kör också trackpad. Vad är det du tycker musen är bättre till? Jag har inte använt någon på flera år så jag har glömt vad de är bra till. :-)


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Darwin3
2012-05-03 11:34
#3

Jag finner att jag har bättre precision med en vanlig mus.

Hip hop! blip plop!

johan
2012-05-05 14:53
#4

Ja just precisionen när man kan markera delar av texter, drag'n'drop, och annat finlir tycker jag att en mus kan vara enklare att hantera.

Mvh // Johan

Född vid 334.00 PPM

Niklas
2012-05-07 09:24
#5

Vad lustigt, det är de sakerna (bortset från markera delar av texter som jag gör med tangentbordet) jag tycker är lättast med trackpad.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

[Jens]
2013-06-06 08:15
#6

Jag använder trackpad och tycker den är hur bra som helst. Har dock inga bekymmer med precision som har nämnts i tråden men ett problem som dyker upp är att när jag har gäster hemma så blir de helt förvirrade och då slänger jag fram musen så att de kan surfa på egen hand.

Jag visar dock vad man kan göra med en trackpad och då blir de helt lyriska och vill gärna prova om de har tid för det så att säga och det är inte alltid de har det. 😉

Annons:
MagArne
2013-06-06 09:18
#7

Jag föredrar mus men jag har inga problem alls med att använda trackpaden på mina bärbara macar när jag gör kortare jobb hos kunder eller är på resande fot.

Jag är dock sugen på en trackpad till min mac mini och para ihop den med tangentbordet. Perfekt att ha i knät när man sitter i soffan.

[Jens]
2013-06-06 09:53
#8

Det är trackpad till iMac som jag har, inte en bärbar mac-dator.

Thaeri
2013-06-06 23:58
#9

Jag har en MacBook Pro, använder bara trackpaden och älskar den🙂 Känner inget behov av att använda mus alls, min arm och min hand mår så mycket bättre nu jämfört med både mus och mer traditionell touchpad.

Stort plus jämfört med det senare är att man kan använda andra handen utan att behöva tänka spegelvänt jämfört med vad som är naturligt för den.

Upp till toppen
Annons: