Annons:
Etikettprogram-appar-tjänster
Läst 1792 ggr
Niklas
2012-05-12 10:32

Aptus för OS X är gratis i helgen

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Med Aptus kan du simulera olika webbläsare och testa hur dina webbplatser fungerar i olika enheter och skärmstorlekar.

Aptus för Mac


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Annons:
Emmy
2012-05-13 19:53
#1

Verkar som en hyfsat smart app, kan inte så mycket omMac och deras appar dock. Men bra inlägg!

Tycker du borde göra ett inlägg där alla kan skriva sina favoritappar. ;D

Erik
2012-05-14 15:42
#2

#0 - Bra app-idé. Har irriterat mig flera gånger på att de flesta vanliga webbläsare inte går att få en viewport på mindre än 400px genom att minska fönsterstorleken. Att få precis rätt mått är inte alls lätt utan bygga explicit stöd för det i själva sajten.

-- erik

johan
2012-05-19 10:08
#3

Lät som en bra idé, men väldigt ofärdigt genomfört.

1. Man kan inte klistra in URLar i adressfältet. Känns som en rätt grundläggande funktion.

2. dev tools öppnas inne i browser-viewporten, vilket gör det möjligt att felsöka i en 320x480 px vy.

3. Verkar köra någon gammal webkit, för position: fixed fungerar t ex inte, vilket det ju till och med gör på iPhone nu.

4. Går inte att sortera om storleksflikarna.

Som arbetsverktyg kommer Aptus inte att fungera. Möjligen för att dema olika storlekar och ta screenshots.

#2: Erik, Chrome kan du göra hur smal du vill. Jag brukar lägga dev-tools till höger och ha sajten till vänster. Mycket plats för konsol och element-debugging, men ändå en smal iPhone-aktig sajt.

Mvh // Johan

Född vid 334.00 PPM

Erik
2012-05-22 20:55
#4

#3 - Min Chrome stoppar vid 400px (fönsterbredd). Har använt javascripthack för att begränsa bredden på body för att approximera smartphones.

-- erik

johan
2012-05-22 21:26
#5

#4: Använd dev-toolet istället. Om du trycker på kugghjulet längst ned till höger så kan du välja Dock to right. Då kan du ändra storlek på dev-toolet och göra viewporten för sidan hur liten du vill. Works like a charm.

Ett knep är även att låta musen hovra över body-taggar i Elements-vyn, för då ser du hur brett viewporten är medan du drar. :)

Mvh // Johan

Född vid 334.00 PPM

Upp till toppen
Annons: