Annons:
Etiketthårdvara
Läst 2267 ggr
johan
5/22/12, 10:10 AM

Apple Magic Mouse

Nu har jag testat både Magic Trackpad och Magic Mouse en längre tid när jag suttit och jobbat. Jag var väldigt nöjd med trackpaden, inte minst för att trackpaden på laptopen är det bästa med hela macen tycker jag.

Jag älskar hur man använder gester för att växla mellan fullskärmsappar, scrollar eller byter program. Samtidigt kändes vissa saker krångliga med trackpaden när man har den med externt tangentbord och skärm.

Därför var jag kluven till att använda mus igen, men jag bestämde mig ändå för att testa en Magic Mouse som jag hoppades skulle kunna vara det bästa av två världar. Och det var den faktiskt!

Precis som med trackpaden kan du scrolla genom att bara dra med ett finger uppåt eller nedåt över musen. Ungefär som ett rullhjul, fast mer följsamt. Drar man med ett finger i sidled så är det som Bakåt och Framåt i webbläsaren. Drar man med två fingrar i sidled växlar man mellan fullskärmsappar. Dubbelklicka lätt med två fingrar så öppnas Mission Control. Vänster och högerklick fungerar precis som man förväntar sig.

Den enda nackdelen hittills är egentligen att jag tycker musen är lite för platt och ligger inte jättebra i handen. Men det är inget stort problem.

Musen är trådlös och använder blåtand.

På det stora hela är det en fantastisk mus och om du jobbar med externt tangentbord och mus till din mac rekommenderar jag den verkligen.

// Johan

Mvh // Johan

Född vid 334.00 PPM

Annons:
Niklas
5/22/12, 10:28 AM
#1

Vet du vilka gester på Trackpad som inte stöds av Apple Magic Mouse?


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

johan
5/22/12, 9:24 PM
#2

Du kan t ex inte dra ihop eller spreta med fyra fingrar för att visa Mission Control eller Skrivbordet. Tror inte heller att du kan pincha eller zooma.

Men vissa av dessa har de löst på andra sätt, t ex genom att lätt dubbelklicka på två fingrar.

Mvh // Johan

Född vid 334.00 PPM

Niklas
5/22/12, 9:29 PM
#3

Okej.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Maja
5/31/12, 11:31 PM
#4

Jag älskar min Magic Mouse. Har den på jobbet och det är så skönt att kunna "styra allt" via den!

Upp till toppen
Annons: