Annons:
Etikettövrigt
Läst 3434 ggr
Anna
2012-06-09 16:12

iMac eller ej?

Jag har haft PC hela mitt liv men går just nu i tankarna att skaffa iMac istället. Har alltid haft problem med mina datorer och är trött på alla trasiga delar. Sitter just nu med en gammal PC som överhettas när jag försöker arbeta och varje gång jag byter fläkt går en annan sönder, eller så uppstår ett annat problem… Börjar bli tröttsamt. Kan absolut ingenting om delar eller hårdvara heller så att byta ut och köpa nytt är svårt.

Har aldrig köpt en helt ny dator förut utan fått ta över mina syskons datorer när de köpt nya. Dock aldrig riktigt trivts.

Jag arbetar som fotograf och bildbehandlar en hel del. Där har jag hört att Mac ska vara betydligt bättre än PC. Spelar inga spel eller liknande, är i princip foto, design, musik och surf jag använder datorn till.

Jag har dock inte råd att finansiera en ny iMac just nu då jag tar studenten nästa vecka och först och främst måste få en stabil ekonomi. Sedan har jag även andra viktiga inköp till mitt fotoföretag framöver som jag måste prioritera först. Har dock hittat iMacs i nästan nyskick inom min budget som jag är väldigt intresserade av. De flesta är bara använda några månader upp till max 1-2 år.

Rabblar mest nu känner jag… Men det jag försöker komma fram till, tror ni att det är värt pengarna att införskaffa en iMac 21,5", även om den inte är ny? Antingen i3 eller i5 beroende på vad jag får tag i. Är det värt att betala för märket, är skillnaden så pass stor mellan PC och Mac (främst bildbehandlingsvis/för fotografer)?

Alla tankar är välkomna!

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Annons:
Niklas
2012-06-09 17:48
#1