Annons:
Etikettövrigt
Läst 7123 ggr
Caroline.H
2012-06-27 23:49

MacBooken funkar ej med hörlurar

Har en macbook, ca 2 år gammal, har funkat perfekt(nästan i alla fall, haha)fram till nu.

Det är nämligen så att helt plötsligt så funkar inte hörlurarna längre. Jag har testat flera olika par, inget funkar, det är alltså uttaget på datorn/nån inställning eller något som är knas.

Det som hände var helt enkelt att jag stoppade in hörlurarna och satte igång det jag skulle lyssna på vilket i det här fallet var helt vanlig musik på spotify, men trots att hörlurarna satt i så spelades musiken ändå högt. Jag vände och vred på dom, testade att stänga av ljudet osv, dra ur och stoppa i igen, inget funkade.

Vet inte riktigt om jag kan få så mycket hjälp här, men tänkte om det kanske finns nån inställning som gör att ljudet i hörlurar inte funkar? Har hållit på och mixtrat en del med ljudinställningar de senaste dagarna då ljudet på den inbyggda mikrofonen har behövt höjas repsketive sänkas lite.

Jag tvivlar på att jag kan ha haft sönder den på något vis, det var väl en 3 veckor sen jag använde hörlurar senast och då funkade det precis som det skulle.

Visste inte riktigt vilken kategori jag skulle välja…

//Caroline


Annons:
Caroline.H
2012-06-28 00:12
#1

Haha, lyckades på något märkligt vis lösa genom att gå in på Systeminställningar > Ljud > Ljud ut > Använd för och ändra till Ljudutgång istället för Ljudingång. Märkligt, för jag har visserligen varit och ändrat lite där men vad jag kommer ihåg så har jag inte gjort något där. Aja, det viktigaste är väl att det funkar nu Glad

//Caroline


Niklas
2012-06-28 05:16
#2

Vad bra att du fick ordning på det.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Upp till toppen
Annons: