Annons:
Etikettmacos
Läst 4558 ggr
Katoz
8/11/12, 7:22 PM

OS X säger tomt USB-minne är fullt

jag är ganska ny med Mac och vet inte om detta problem har något med datorn att göra. Jag har en Mac mini jag köpte ny för ca 6 mån sedan. Nu när jag ska fylla på med bilder eller film på ett usb minne säger den bara att det är fullt, jag radderar allt, men står fortfarande fullt. Nu har jag lyckats med detta på ca 5 olika usb minnen, blir smått galen! Jag kan ju inte heller lägga tillbaka något tll minnet trots att det ska vara tomt!!

Någon som kan hjälpa??

Katoz

Annons:
Niklas
8/11/12, 7:53 PM
#1

Öppna Skivverktyg, markera ditt USB-minne i listan till vänster, välj fliken Radera, markera formatet Mac OS Extended (journalförd) och klicka på knappen Radera. Det formaterar minnet (raderar allt på det). Sen bör du kunna skriva till det.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Niklas
8/11/12, 8:04 PM
#2

Du kan i och för sig börja med att tömma papperskorgen om du inte redan har gjort det. Raderade filer tar plats på USB-minnet tills papperskorgen töms.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Katoz
8/12/12, 9:59 AM
#3

Tack så mycket, att man var tvungen att tömma papperskorgen var något nytt, tusen tack :)

Katoz

Niklas
8/12/12, 10:48 AM
#4

Tack själv för att du ställde frågan här! Glad


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Katoz
8/12/12, 11:16 AM
#5

Tack så mycket, att man var tvungen att tömma papperskorgen var något nytt, tusen tack :)

Katoz

Upp till toppen
Annons: