Annons:
Etikettövrigt
Läst 1672 ggr
[pandes]
2012-08-20 20:14

Varför Mac?

vad är pro/cons med macs os/appels datorer?

Annons:
onelund
2012-08-21 06:53
#1

jag är en gammal grinig gubbe som jobbat som systemutvecklare på ett stort multinationellt företag, fick min första dator 1980, där har du bakgrunden till mitt tyckande.

Tidiare bytte jag laptop i stort sett varje år, sedan jag bytte till mac för snart två år sedan så har jag inte haft en tanke på att byta upp mig, detta helt enkelt för att det funkar så jädra bra, inga ominstallationer av operativet, inga segheter efter tid som man upplever med så gott som alla windowsmaskiner, jag använder datorn extremt mkt, bildredigering, kodning samt dokument & mailhantering.  Att spela spel är inte min grej, är du en gamer, köp en pc.

Som bonus har man en snygg dator som inte skäms för sig oavsett var du har den.

http://onelund.com

Kefa
2012-08-21 08:48
#2

Det är en dator, en potent arbetsmaskin som blir vad jag vill använda den till. Jag har ett flertal olika skrivbord uppe beroende på mina arbetsuppgifter för tillfället. PC är en blipblop maskin en leksak som blivit ett arbetsredsksp, där förutsättningar ändras hela tiden och med ständiga uppdateringar. Varför går man från PC till Mac, men aldrig från MAC till PC?

Niklas
2012-08-21 20:23
#3

Liten, tyst, snabb, lätt, kraftfull, hållbar och snygg. Synkar i stort sett utan problem med allt annat jag har.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

leja
2012-08-23 11:36
#4

har älskat mac sen 1984, då jag köpte min första(delade maskin, den var för dyr att köpa själv). Sen har jag lärt mig använda PC men det känns så avigt och trögt jämfört med mac.

Mac är så enkelt och lätt att använda. Sen känns den mer logiskt upplagd än PC. Om ni förstår vad jag menar.

Flört

Vad ska man ha som signatur tro?

annicabjo
2012-08-23 20:59
#5

#4 jag förstår precis vad du menar Glad

Annica

[pandes]
2012-08-23 21:08
#6

Men vad saknas hos macen?

Annons:
Thaeri
2012-08-23 21:31
#7

#6, det beror ju på hur man menar.

Tittar man på hårdvaran så är den som vilken annan PC som helst (ja, en Mac är en PC nuförtiden), den råkar bara vara från Apple istället för HP, Acer, Asus, Dell, Sony etc.

Tittar man på operativsystemet beror det på vilket annat man jämför med. Det släpps färre spel till OS X än till Windows, men där sitter man ju i samma båt som de som använder GNU/Linux. Kanske något färre gratisprogram än till Windows och GNU/Linux också.

Men vill man spela spel som bara finns till Windows kan man installera det parallellt med OS X.

onelund
2012-08-24 08:01
#8

#6

Enkelt. Det som saknas hos mac är ett riktigt gamergrafikkort, så länge du håller dig till icke tunga grafiska saker såsom cad/cam och spel så är macarna svårslagna, ergonomi design och användarvänlighet är väl ord som jag tänker på när jag tänker Mac

http://onelund.com

Upp till toppen
Annons: