Annons:
Etiketthårdvara
Läst 4125 ggr
[marcusjohnson]
2012-08-24 13:01

Koppla in wifi-skrivare till iMac

Hej

Jag har precis varit och köpt mig en Samsung SCX-3405W skrivare som skall gå att köra via wifi. Jag har läst och läst men fattar inte hur jag ska få min imac att hitta skrivaren. Har skrivarens Ipadress, mac adress samt pinkoder - men icke att det fungerar!

Har någon här på forumet installerat och konfigurerat wifi skivare eller vet mer än jag?

Tacksam för svar!

//Marcus

Annons:
Rita-S
2012-08-24 13:05
#1

Om du har Mac och en router från din isp kan det vara värd att kolla om routern har support för Bonjour-teknologien. I mitt arbete som kundmedarbetare för en annan produsents skrivare och trådlösa problem mot Mac är det i 99% av fallen något i routern som stoppar det hela, att routern inte har någon support för bonjour teknologien. Borde stå något i handboken till routern, om inget annat om dom olika inställningar du kan ändra på.

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

[marcusjohnson]
2012-08-26 20:25
#2

Tack för infon Rita!

Jag har fått i ordning på den och Routern, Thompson Speedtouch 782, stödjer WPS men dock finns det ingen WPS-knapp på själva routern utan du får logga in på den via webläsaren och där under wireless trycka på knappen WPS och sedan trycka på wps-knappen på skrivaren och voila!!! - du har kopplat in skrivaren på ditt trådlösa nätverk. Sen går man till skrivare och fax på systeminställningar och klickar på plustecknet och skrivaren hittas automatiskt!

//Marcus

Upp till toppen
Annons: