Annons:
Etikettprogram-appar-tjänster
Läst 2421 ggr
Kefa
12/17/12, 2:12 PM

Parallels desktop för OS X

Är det någon som har erfarenhet av Parallels desktop? Jag har provkört programmet och det verkar väldigt smidigt. Dock får jag problem med min licensnyckel till W7. Jag har en uppgraderings licens men Pararels desktop gillar inte den, vill bara ha fullicens. Finns det något sätt att lösa problemet?

Annons:
Niklas
12/17/12, 4:50 PM
#1

Det är nog Microsoft som kräver en fullicens. Jag tror inte att det är Parallels som håller reda på det. Ibland, åtminstone på tidigare versioner, har man kunnat ange licensnyckel för föregående Windows-version för att verifiera att man har rätt till uppgraderingen. Finns det inget sånt val?


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

johan
12/30/12, 9:53 PM
#2

Jag kör det dagligen och är mycket nöjd.

Det du kan göra om du snabbare dig på är att via Parallells 8 installera testversionen av Windows 8 gratis. När du har den kan du köpa en uppgraderingslicens till den skarpa Windows 8 för 279 kr.

Mvh // Johan

Född vid 334.00 PPM

Kefa
12/31/12, 5:58 PM
#3

Tack för tipset Johan. Jag tror dock att jag nöjer mig med 7:an. Jag har kört in det och vart helnöjd oxå.

Kefa
12/31/12, 11:26 PM
#4

#2 Jasg vart lite frestad ;) Vart hittar man erbjudandet?

johan
1/2/13, 10:14 PM
#5

Har du redan sjuan installerad kan du göra det från den också.

http://windows.microsoft.com/sv-SE/windows/buy?ocid=GA8_O_WOL_DIS_ShopHP_FPP_Light

Erbjudandet gäller januari ut.

Annars kan du installera testversion av Windows 8 från Parallels när du väljer att skapa ny virtual machine.

Mvh // Johan

Född vid 334.00 PPM

Kefa
1/15/13, 6:02 PM
#6

Hjälp Jag har irrat bort mig. Det började med att min W8 demo inte köpte det licensnummer jag köpte på erbjudandet. Sedan har jag försölkt ominstallera fram och tillbaka. Jag stöter på patrull därför att det är uppdateringsversion. Den enda fullversion jag har är XP, sedan har jag uppdateringsversioner av W7 och W8. Hur får jag till det? Jag vill ha in W8. TACK

Annons:
Kefa
1/15/13, 7:17 PM
#7

Nu har jag löst det för denna gång. Lite omständigt.

1) Ladda ner demon

2) Installera W8 över (obs behåll dina personliga filer)

3) Installera om Pararells verktygen igen.

Men hur gör jag om jag vill ominstallera och inte har någon demo att utgå ifrån? Ifrån XP som är den enda fullversionen kommer jag inte vidare till vare sig W7 eller W8.

johan
1/16/13, 5:05 PM
#8

Från Windows 8 kan du skapa ett installationsmedia och bränna på DVD eller spara till ett bootbart USB-minne. Vet dock inte exakt hur man gör det.

Mvh // Johan

Född vid 334.00 PPM

Kefa
1/16/13, 8:37 PM
#9

Jag tror inte att det hjälper. Jag gjorde en bootbar sticka och en skiva och iso fil. Men fick samma felmeddelande, att denna version var inte godkänd för en ren installation.

Upp till toppen
Annons: