Annons:
Etikettmacos
Läst 3943 ggr
Niklas
5/2/13, 4:23 PM

Safari kraschar i OS X

De senaste veckorna har Safari (6.0.4) börjat krascha flera gånger om dagen. Hur tar man reda på vad det beror på? Jag får en 500-radig dump med massor av text, men den säger mig ingenting.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Annons:
[Jens]
5/3/13, 5:44 AM
#1

Misstänker att du har provat dock att återställa Safari annars går du till Safari - Återställ Safari. Sedan kan det vara insticksprogrammen i Safari som spökar och de stora bovarna är t ex 1password och SVTPlay. Ta bort alla insticksprogram du har till Safari och testa igen efter det.

Niklas
5/3/13, 9:52 AM
#2

Tack för tipsen! Jag återkommer när jag vet hur det gick.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

[Jens]
5/3/13, 2:51 PM
#3

När du har avinstallerat alla instick och återställer safari. Testa det och sedan om det funkar bra så kan du lägga till insticken igen för oftast är det det som är bekymret men jag är inte 100% utan det är något jag har hört och läst om.

Niklas
5/3/13, 5:24 PM
#4

Hittills ingen krasch idag. 🙂


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

[Jens]
5/3/13, 5:48 PM
#5

Toppen! Tänka sig att jag kunde hjälpa dig någon gång också! =)

Niklas
5/3/13, 6:12 PM
#6

Det är inte första gången! 🙂


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Annons:
MagArne
5/4/13, 7:20 AM
#7

Du kan testa något av följande.

Håll shift nedtryck vid uppstart för att starta med felsäkert läge. Det innebär att OS X startar i grundläge utan tredjepartstillägg. Kvarstår felet?

Har du fler användare? Krånglar safari även för de andra?

Testa att skapa en ny användare. Då får den en ny plist-fil för safari. Fortfarande krångel?

I din hemmamapp, gå till Bibliotek/Preferences och ta bort com.apple.Safari.plist så skapas en ny i grundutförande.

Alla trix ovan går ut på att få en ny/annan version av com.apple.Safari.plist
Testa vilken du vill och se om det blir någon skillnad. Slutligen får du göra sista exemplet och ta bort din fil om det tycks fungera.

Niklas
5/4/13, 7:24 AM
#8

#7: Tack för alla tipsen! :-)


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

[Jens]
5/4/13, 7:34 AM
#9

#7

Bra tips!

Upp till toppen
Annons: