Annons:
Etikettprogram-appar-tjänster
Läst 7611 ggr
makeupbox
5/3/13, 7:54 PM

Lägga till musik & text i iMovie

Ännu en tråd om mitt första lilla iMovie projekt, gör en ny tråd för att hoppas nå ut till fler…

Fråga nr 1.

Hur lägger jag till en text i början av min film? Vill ha en kort fras som rubrik till filmen. Hittat knappen för det där textalternativen kommer upp men får inte in det i filmen.

Fråga nr 2.

Hur lägger jag till musik? Jag hittar lika såhär knappen men har inga låtar i iTunes - hur kan jag ladda ned musik? Vill inte betala.. har alla mina låtar i Spotify.. Finns det någon hemsida som jag kan ladda ned gratis på och sedan få in i iMovie?

Jätte tacksam för hjälp!

Annons:
Niklas
5/3/13, 7:59 PM
#1

Det är bra att du skriver olika inlägg om olika frågor. Det blir lättare att hitta då.

1. Dra den texttyp du vill ha till den plats på tidslinjen där du vill ha den.

2. Det finns gott om sajter med musik som du får använda utan att betala. Jag brukar använda Kevin McLeods musik. Sök på hans namn och "free music" så hittar du säkert.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

makeupbox
5/3/13, 8:02 PM
#2

1. Det är så jag ha försökt göra för att det är så jag gjorde med övergångarna så antog att man gjorde likadant men det funkar inte! och mellan de sista två klippen kan jag inte lägga in en övergång.

Filmen kan inte vara förlång för den är bara 1.32.

Vad är felet?

2. Nu har handikapade lilla jag laddat ned den låten jag ville ha.. var ju bara att söka på låten + download. Var ingen super känd låt så producenten hade lagt ut den själv gratis för att få downloads..

Antar även här att man ska dra in den i tidlinjen men det funkar inte…

makeupbox
5/3/13, 8:08 PM
#3

Grejen är typ den att musen inte greppar tag om själva textalternativet eller låten då jag ska dra..

Niklas
5/3/13, 8:19 PM
#4

1. Kan du lägga in en skärmdump som visar hur det ser ut på din skärm precis innan du försöker dra dem?

2. Har du importerat låten så att du ser den i iMovie?


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

makeupbox
5/3/13, 8:22 PM
#5

1. Musen försvinner på skärmdumpen.. Men det är en hand då jag håller över men då jag klickar så blir det en pil som ej greppar

2. Japp den ligger i iMovie

makeupbox
5/3/13, 8:23 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6
Annons:
Niklas
5/4/13, 3:02 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Det låter som om du gör rätt. Jag gjorde just likadant och drog en låt och en text till tidslinjen och det var inget problem. I bifogad bild syns låten jag flyttar.

Kan du prova att skapa ett nytt projekt och se om det blir likadant?


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

makeupbox
5/4/13, 4:21 PM
#8

Gjorde ett nytt projekt och då funkade det men nu så försvann allt det jag gjort innan.. men aja får börja om helt enkelt :)

 dock låter inte låten någonting men det ligger iallafall på sin plats på tidslinjen

makeupbox
5/4/13, 4:25 PM
#9

Får ljudet att funka ibörjan då det är text men då klippet börjar (har stängt av ljudet i klippet så att man inte hör mig prata) så blir det tyst. hur gör jag?

Niklas
5/4/13, 4:42 PM
#10

Ser du om ljudet fortsätter där klippet börjar?


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

makeupbox
5/4/13, 4:51 PM
#11

Japp det gör det men måste vara någon inställning typ?

makeupbox
5/4/13, 4:52 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

eller såhär ser det ut…

makeupbox
5/4/13, 5:19 PM
#13

Så nu fick jag till det! Är nästan färdig med mitt projekt. Hur sparar jag det?

Annons:
Niklas
5/5/13, 8:52 AM
#14

#12: Volymen tonades ner till noll. Det var därför. 

#13: När du går tillbaks till projektlistan är det sparat.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Upp till toppen
Annons: