Annons:
Etiketttips
Läst 2946 ggr
Kamzella
6/20/13, 11:20 AM

Mac inköpt utomlands

Hej, Är det nån skillnad om man köper Mac i nåt annat land än Sverige men för användning just här. Det är nämligen så att min lillebror pluggar i hong kong och det skulle spara mig typ 1500 SEK om han köpte den där pga skatten. Får man då samma garanti och så? Han köper hos en bra återförsäljare… En annan fråga är om man ska ha pro eller air. Använder dator idag mest för å surfa, filmer men på sikt vill lära mig photoshop. Tacksam för alla svar!

Annons:
MagArne
6/20/13, 11:38 AM
#1

Ja, garantin gäller även i Sverige vilket innebär att du kan lämna in datorn hos valfri Apple-verkstad om något behöver åtgärdas på garantin.

Dock kan du inte åberopa konsumentköplagen om något fabrikationsfels skulle visa sig efter ett år. Vill du ha längre garanti än ett år får du köpa till 3-åriga apple care garantin.

Tänk på att det kan vara väldigt svårt att få tag i bärbara datorer med svenskt tangentbord utomlands. Byta tangentbord kommer kosta bra mycket mer än 1500kr. Jag tycker det bara är iPad och MacMini som är värd att köpa utomlands.

Niklas
6/20/13, 4:42 PM
#2

#0: MacBook Pro eller MacBook Air är för mig en fråga om att välja vilken skärm jag vill ha. Jag hade en Air och var helt nöjd med allt utom skärmen. Det var ingen dålig skärm på MacBook Air men jag hade vant mig vid retina-skärm från iPad och iPhone och bytte till MacBook Pro för att få det.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Upp till toppen
Annons: