Annons:
Etikettövrigt
Läst 1677 ggr
mopsen12
8/13/13, 10:35 PM

Döende Mac

De problem jag har förutom en halv hörlur i hörlursuttaget är: 

Följande tangenter funkar inte - shift, neråt, höger. 

Den scrollar ner hemsidor jag är inne på och om jag i den text jag skriver här skulle skrivit något fel högre upp kan jag inte ändra det utan så fort jag klickat på den plats jag vill ändra åker den tillbaka längst ner igen och om jag då till ex skulle försökt ändra till ett stort D i 'den' skulle D:et hamna längst ner --> där. Lite krångligt att förklara menmen. 

Om jag skriver ett mail scrollar den ner på samma sätt så alla mail måste jag skriva i worddokument. 

Den blir varm rätt fort. 

Vi var inne i en macbutik för att höra men där verkade det som om det skulle kosta typ 5000 kr att fixa då man troligtvis behövde byta ut någon stor grej plus att någon knapp hakat upp sig. Vad säger/tycker ni? Är det värt att fixa eller ska jag köpa ny dator alternativt fixa några av grejerna själv?

Annons:
Niklas
8/14/13, 6:32 AM
#1

Vad är det för Mac-modell du har och hur gammal är den?


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

mopsen12
8/14/13, 10:05 AM
#2

En macbook pro, 5 år.

MagArne
8/14/13, 1:40 PM
#3

Nej det är inte värt att laga datorn.

Får du inte bort stiftet i hörlursuttaget så är det ett nytt logic board som gäller och det är dyrt.

Felet med tangentbordet låter som en fuktskada och vem vet vad mer som är skadat? Har du svarta tangenter på din mackbook pro så är det hela chassiet man byter. Det innebär att allt innandöme ska flyttas över till nya chassiet vilket är svårt och tidskrävande för den som inte har det som yrke.

mopsen12
8/14/13, 8:05 PM
#4

#3 Tack för svar. Det var ungefär det de sade i butiken. Det i tangentbordet är en fuktskada, jag spillde dricka där. 

Vad tråkigt att höra. Får skylla mig själv, klumpig som jag är. 😕

Niklas
8/15/13, 11:03 AM
#5

Det finns väldigt trevliga MacBook Air nu och till bra priser.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

mopsen12
8/15/13, 9:51 PM
#6

Dock är jag inte ute efter air. Men tack för tipset! 

För mig lär det nog bli en billig, vanlig laptop. 🙂

Annons:
Niklas
8/15/13, 9:53 PM
#7

Okej.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Upp till toppen
Annons: