Annons:
Etiketttips
Läst 10558 ggr
karamell
9/9/13, 8:24 AM

Det finns ingen kamera ansluten.

"Det finns ingen kamera ansluten" står det när jag trycker upp camen på min macbook air. Jag har testat att stänga av datorn men det hjälper inte..

Någon som vet hur jag ska göra?

Annons:
LajvKrattan
9/9/13, 10:32 AM
#1

Är det en kamera som du ska föra över bilder ifrån? I så fall borde den stödjas av iPhoto. Om det är en webbkamera du försöker koppla in kan du däremot få problem. Det kanske inte ens finns drivrutiner för den till mac. Du får leta på internet och se om du kan hitta en drivrutin. 😞

Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government!

karamell
9/9/13, 12:14 PM
#2

Nej nej alltså camen, Photo Booth :)

LajvKrattan
9/9/13, 2:24 PM
#3

Hmm… 

Där tog mitt vetande slut! 😂

Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government!

MagArne
9/9/13, 9:45 PM
#4

Testa att göra en SMC-reset

  1. Stäng av datorn.
  2. Anslut MagSafe-nätadaptern till en strömkälla och till datorn, om den inte redan är ansluten.
  3. Tryck kombinationen skift-kontroll-alternativ och strömbrytaren samtidigt på det inbyggda tangentbordet.
  4. Släpp alla tangenter och strömbrytaren samtidigt.
  5. Sätt på datorn genom att trycka på strömbrytaren.  **
    Obs!** LED-indikatorn på MagSafe strömadapter kan ändra status eller temporärt stängas av när du startar om SMC.

Testa även en NVRAM/PRAM-reset

  1. Stäng av datorn.
  2. Leta reda på följande tangenter på tangentbordet: kommando (⌘), alternativ, P och R. I steg fyra ska du hålla ned dem samtidigt.
  3. Slå på datorn.
  4. Tryck på och håll ned tangentbordskombinationen kommando-alternativ-P-R innan den grå startbilden visas.
  5. Håll ned tangenterna tills datorn startas om och startljudet har spelats upp andra gången.
  6. Släpp tangenterna.

Hjälper inte detta är det nog läge att lämna in datorn för service.
Har garantin gått ut men datorn är nyare än 3år kan du hänvisa till konsumentköplagen att det är ett fabrikationsfel. Men datorn måste vara köpt av en konsument/privatperson i Sverige och ett inköpskvitto som styrker detta är ett krav.

Upp till toppen
Annons: