Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (1) Senaste inläggen

macOS Program, appar & tjänster Hårdvara Tillbehör Apple TV Nyheter Tips Apple Övrigt Om iFokus & sajten
macOS

Ny MacBook - nybörjarfrågor!

2013-09-12 16:30 #0 av: Michaela-N

Hej! Idag fick jag min nya MacBook Air. Då jag haft Windows i 10 år är detta något helt nytt för mig.

Första frågan; jag har laddat ner några program till datorn. Om jag inte vill lägga dom i dockan där nere, då den börjar bli lite full, kan man inte lägga genvägar till programmen på skrivbordet? Hur gör man det?

Är det möjligt att skicka iMessage från sitt telefonnummer istället för Apple ID:et? Det blir så förvirrande när det skickas ifrån olika adresser.

Jag laddade även ner Google Chrome förut (i efterhand såg jag att det redan fanns installerat, men såg inte det eftersom det inte fanns någon genväg till programmet. Efter installationen blev det en ikon på skrivbordet som inte ville gå bort när jag drog den till papperskorgen. Jag kunde trycka på Mata ut, då försvann ikonen. Vad var det för någonting och varför hände det?

Anmäl
2013-09-12 18:18 #1 av: [Jens]

En liten visning på hur man lägger till och tar bort program från dock. =)

// Medarbetare på AkvariefiskiPhoneiPad, MAC och Hörselskadade.

Anmäl
2013-09-12 18:21 #2 av: [Jens]

Youtube är fantastisk! =) Här har du ditt svar angående iMessage! =)

Anmäl
2013-09-12 18:22 #3 av: [Jens]

Ny MacBook och redan installerad Chrome? Det förvånar mig eftersom Chrome är inte standard utan Safari. Har du fått datorn via skolan, jobbet eller något?

Anmäl
2013-09-12 19:56 #4 av: Michaela-N

Tack för videoklippen. Ska kolla in dom strax! 

Japp, jag har fått den från skolan.

Anmäl
2013-09-12 19:57 #5 av: [Jens]

ahh, jag själv tycker fortfarande att Safari är den bästa webbläsaren i OS X. Kan inte se någon annan men det är vad jag tycker.

Anmäl
2013-09-12 20:15 #6 av: Michaela-N

Nu har jag kollat igenom klippen. Det löste sig perfekt med iMessage, toppen att man kan skicka sms med mitt vanliga telefonnumer från datorn! Jättesmidigt!

Jag visste redan om hur man lägger till och tar bort saker från docken, men frågan är om det är möjligt att sätta shortcuts på skrivbordet istället.

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.