Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (1) Senaste inläggen

macOS Program, appar & tjänster Hårdvara Tillbehör Apple TV Nyheter Tips Apple Övrigt Om iFokus & sajten
Hårdvara

Nya iMac ingen CD-Rom??

2013-10-13 10:56 #0 av: Yeahsussu

Hejsan,

Jag har planerat att köpa den nya iMac 27", men läste att man inte kan stoppa in cd-skivor i dom för att de har inte ens CD-Rom?? 

Okej nu använder jag inte cd-skivor jätteofta, men ibland när jag gör fotojobb så vill ju kunden ha sina bilder på cd-skiva. Och ifall jag vill kolla nån film så kan jag ju inte göra det heller om jag har det på dvd-skiva.

Känns lite snopet att behöva lägga ut ännu mera pengar på att köpa en extern CD-ROM.. 

Vad tycker ni om detta, ni som har nyare versionen av iMac?

Anmäl
2013-10-13 11:35 #1 av: MagArne

DVD/CD används så sällan så bara bra att de tog bort den.
De få som fortfarande vill ha en DVD så går det ju att köpa till.

Själv har jag bytt DVD-spelaren i min gamla iMac mot en SSD-hårddisk

Anmäl
2013-10-13 14:51 #2 av: Niklas

Jag använder inte heller DVD och tycker att det är bra att slippa betala för det. Dessutom gör det datorn mindre. Glad 

Vänliga hälsningar, Niklas
» Besök Apple Watch iFokus.

Anmäl
2013-10-15 22:09 #3 av: Leon1973

Mitt tips är att du istället levererar foton på USB sticka, de kostar inte så farligt mycket och de håller garanterat mycket bättre än en CD.

Många tv apparater idag har dessutom USB och möjlighet att visa bilder vilket är "win-win" för dem som får sina bilder och en möjlighet att lättare visa bilderna för släckt och vänner.

Anmäl
2013-12-05 21:39 #4 av: Mattis99

Då kan du ju skaffa usb-minnen med din logga på också ;)

Anmäl
2013-12-07 08:19 #5 av: [Jens]

Jag har nya iMac och saknar inte alls CD/DVD-läsaren. Finns så många andra alternativ.

// Medarbetare på AkvariefiskiPhoneiPad, MAC och Hörselskadade.

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.