Annons:
Etikettprogram-appar-tjänster
Läst 6675 ggr
PrincessYume
2/14/14, 10:54 PM

iTunes går igång av sig själv

Jag drar snart av mig håret, blir så trött på min Mac. Ibland, - utan att jag ens rör någonting - hoppar iTunes igång och spelar whatever jag nu har sparat där. (När jag först fick detta problem tog jag bort all musik, men nu måste jag ha en del när jag redigerar videor och liknande.) Det är helskumt, för jag rör ingenting, den bara ploppar upp helt random, med eller utan hörlurar i. Någon som vet var man kan typ avaktivera iTunes eller göra så att det inte kan startas automatiskt? 

Det har ju hänt att jag har suttit på bussen påväg till skolan och gjort någon uppgift och helt plötsligt hoppar iTunes igång.. Det ska ju inte behöva vara så.. (Det var ju dock lite kul en gång när jag höll på med en 'skräck-video' till en skoluppgift och jag hade sparat lite ljudeffekter. Sen startar iTunes och en effekt med en som skriker jättehögt börjar hahha.)

Annons:
Leon1973
2/15/14, 11:25 AM
#1

be inte om hjälp om du inte vill ha den

MagArne
2/17/14, 9:54 AM
#2

Då du säger att du sitter på bussen antar jag att det är en bärbar Macbook eller liknande. Återkom gärna med vilken modell du har samt version på operativsystem.

Kan det vara så att du spillt något på tangentbordet vilket får "Play/Paus"-knappen att leva sitt egna liv?

Testa följande.
Systeminställningar -> Användare och grupper.
Markera din användare och välj startobjekt. Ta bort iTunes med pinusknappen om den finns med i listan. Detta förhindrar datorn att automatiskt starta iTunes när datorn startas. Tveksamt om det löser problemet men gratis att testa.

Systeminställningar -> Tangentbord
Kryssa i "Använd F1, F2, osv. som vanliga funktionstangenter.
Detta stänger av möjligheten att använda "Play/Paus", volym, ljusstyrka utan att trycka ner "fn"-knappen samtidigt. Detta kanske kan hjälpa oss i uteslutningsmetoden om knappen lever sitt egna liv.

Niklas
2/17/14, 11:46 AM
#3

Om inget av ovanstående fungerar kan du prova att installera om iTunes.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Upp till toppen
Annons: