Annons:
Etikettapple-tv
Läst 3106 ggr
Niklas
2014-03-02 15:45

Hur spegla Mac mini till Apple TV?

Jag har anslutit en datorskärm med HDMI-kabel till Apple TV. Bilden från Apple TV visas på skärmen och det går även bra att köra AirPlay från iPad till datorskärmen. När jag aktiverar AirPlay i Macen blir datorskärmen svart. Jag har försökt markera alternativet att dubblera Macens skärm till Apple TV men det andra alternativet (utöka skärm) förblir valt. Vad gör jag fel? Ska det inte gå att visa Macens skärm på Apple TV:s skärm?


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Annons:
Michaela-N
2014-03-02 19:22
#1

Vad händer om du går in på Macen under Inställningar > Bildskärmar och väljer Skärmdubblering? Eller var det det du hade provat?

MagArne
2014-03-02 20:49
#2

Jodå det ska gå om du har en Mac mini mid 2011 eller nyare

http://support.apple.com/kb/ht5404?viewlocale=sv_SE

Niklas
2014-03-02 22:36
#3

#1: Rutan i systeminställningar är förbockad och jag försökte välja det i menyradsprogrammet men det är där valet inte fastnar. #2: Det är en 2012:a så det borde ju det. Eftersom skärmen till Apple TV blir svart när jag aktiverar AirPlay i Macen verkar det ju som om de har kontakt. Jag lyckas bara inte lista ut varför bilden inte följer med över.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Sara K.Lööf
2014-03-07 10:03
#4

Hej

Såg ditt inlägg och har alldeles nyss varit i kontakt med Apple support eftersom jag hade samma fel mellan min imac och Apple TV. Det visade sig att det troligtvis med senaste uppdateringen av Maverick blev buggar med vissa tredjepartsprogram. I mitt fall hade jag Iscreen och när jag avinstallerade det så fungerade allt klockrent igen. De nämnde också airparrot. Hoppas det hjälper dig också:-)

Niklas
2014-03-07 10:45
#5

Tack för tipset! :-)


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Upp till toppen
Annons: