Annons:
Etikettmacos
Läst 11091 ggr
Niklas
4/14/14, 8:43 PM

Ominstallation av OS X: skivan är låst

En kompis bad mig installera om OS X på hans MacBook Pro (2010). Det är OS X Mountain Lion på den. Jag försöker installera Mavericks och när jag ska välja skiva att installera på står det att "den här skivan är låst". När jag startar datorn öppnas IS X-verktygsprogram. Jag kan inte komma in i den som vanlig användare. Är det någon som har tips på hur jag kommer vidare?


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Annons:
Leon1973
4/14/14, 8:49 PM
#1

är där bootcamp på datorn kan det vara det som orsakar problemet?

be inte om hjälp om du inte vill ha den

Niklas
4/15/14, 9:48 AM
#3

Det är inte Bootcamp i datorn. Jag ska testa tipsen. Tack!


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Leon1973
4/16/14, 9:11 PM
#4

hur har det gått?

be inte om hjälp om du inte vill ha den

Niklas
4/17/14, 8:20 AM
#5

Bra. Beroende på hur man ser det. Jag bytte disk. Jag gick igenom Apples tips och det gjorde ingen skillnad. Disken förblev låst. Jag körde diskkontroll som inte hittade några fel och jag kollade behörigheter. Inget ledde vidare. Jag försökte formatera disken och det gick inte heller. Till slut bytte jag den mot en jag hade liggande och hade tänkt kasta. Efter det var det bara att installera en kopia från Time Machine. 🙂


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Leon1973
4/17/14, 8:49 AM
#6

Härligt

be inte om hjälp om du inte vill ha den

Annons:
[Jens]
4/26/14, 3:51 PM
#7

Jag gjorde något radikalt idag och det var att göra en ren installation av OS Mavericks på min dator. Har aldrig gjort det förut utan förra gången var det en uppdatering från Mountain Lion till Mavericks.

Skapade en installation på en USB-sticka och det funkade kanon. Det tog sin lilla tid att lära sig hur man gör men det var det värt och nu har jag Mavericks på en USB-sticka =)

Leon1973
4/26/14, 11:30 PM
#8

jaha? tack för info men det har inget med problemet som TS hade att göra.

be inte om hjälp om du inte vill ha den

[Jens]
4/27/14, 8:37 AM
#9

Nepp Leon1973 men ville bara skriva av mig till Niklas…. 🙂 Kunde visserligen ha gjort det via PM.

Niklas
4/27/14, 10:27 AM
#10

:-)


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Leon1973
4/27/14, 2:39 PM
#11

:)

be inte om hjälp om du inte vill ha den

Lion1
4/6/17, 9:31 PM
#12

2014.04.14 "En kompis bad mig installera om OS X på hans MacBook Pro (2010). Det är OS X Mountain Lion på den. Jag försöker installera Mavericks och när jag ska välja skiva att installera på står det att "den här skivan är låst". När jag startar datorn öppnas IS X-verktygsprogram. Jag kan inte komma in i den som vanlig användare. Är det någon som har tips på hur jag kommer vidare?" Hej Niklas Jag har idag exakt samma problem du hade 2014.04.14. En iMac dock Tacksam för all tips

Niklas
4/10/17, 12:38 PM
#13

Eftersom jag inte hittade någon bra lösning har jag inget tips nu. Hoppas någon annan kan hjälpa till. Har du provat tipsen i #2?


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Annons:
Upp till toppen
Annons: