Annons:
Etikettövrigt
Läst 2527 ggr
MissClue
2014-04-18 23:34

MacBook 09 bättre än MacBook Pro 14?

Jag köpte precis en macbook pro för min gamla vita macbook från 2009 började falla isär lite här o var.jag räknade med att denna skulle vara lite snabbare och trevligare att använda men det är tvärtom..hade bara 1gb ram på den vita,500 hårddisk, men den nya datorn är ändå snäppet segare med allt.nu försöker jag komma in på nätbanken vilket är seriöst 10ggr värre än min gamla.vill ngn i halmstad köpa en två dagars gammal pro för 9300(köpt på macbutik för 10100) så varsågod för detta var den värsta investeringen någonsin.

I love not man the less, but Nature more…

Annons:
Niklas
2014-04-19 08:18
#1

Jag tror inte att den nya egentligen är långsammare än den gamla. Vad mer än internet upplever du vara långsammare?


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

MissClue
2014-04-25 20:37
#2

Nu har jag lekt med den och jag skrev väl inlägget i stundens hetta.men fortfarande ger datorn mig ingen WOW effekt..Dvd läsaren t.ex låter ju mycket mer o krånglar redan..men skit samma.

en sak jag upptäckte var, när jag öppnade "om den här datorn" o mer info så står det macbook pro 13 tum, mitten 2012(?).Är det normalt?

I love not man the less, but Nature more…

Niklas
2014-04-27 07:39
#3

Jag vet inte vad du menar med normalt, men det är en av alla MacBook Pro-modeller. Jag har för mig att det är den senaste modellen utan retina-skärm. Retina-modellen finns det några senare versioner av.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Mattis99
2014-04-28 22:03
#4

#2 Det betyder helt enkelt att du köpt en MBP årsmodell 2012 år 2014. Billigaste MBP 2014 kostar 11990.

MissClue
2014-04-30 11:46
#5

Hade gärna velat haft den infon innan att man köper en två år gammal dator. Den kostade egentligen mer men eftersom de låg på 9500 på elgiganten, siba så fick jag den lite rimligare. Kändes värt att lägga lite extra för att köpa den hos en applebutik. Men när den är såpass gammal, kan den vara använd innan då? Den var inplastad o obruten förpackning men redan fingeravtryck och två fläckar som var svåra att ta bort. 

första gången jag skulle surfa så kom det upp google sökningar som "arbetarbladet gävle.se" och "real madrid"..inte som historik då utan de kommer automatiskt när jag skriver www

I love not man the less, but Nature more…

Niklas
2014-04-30 11:48
#6

Var köpte du den någonstans? Du har antagligen någon typ av öppet köp.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Annons:
MissClue
2014-04-30 18:42
#7

köpte den på machuset i halmstad. Gick tillbaka samma dag och frågade om den var använd pga av fläckarna och fingeravtrycket. Hade inte ens startat den..men de garanterade mig att den kom rätt från fabriken men man blir ju lite skeptisk. Ska se vad det står på kvittot men eftersom det inte är något uppenbart fel på den så känns det larvigt att gå tillbaka.

I love not man the less, but Nature more…

Mattis99
2014-05-01 00:15
#8

Ladda ned programmet coconutbattery, där kam du se battericykler och datorns ålder mm? Tänk dock på att den kan vara några månader då det inte räknas från när du köpte den, min HELT SÄKERT 100% NYA macbook air var tex 4 mån från början. Troligtvis tiden sedan den producerades. Men du kanske iaf kan se om det står typ 50 cykler är den ju definitivt inte ny…

Mattis99
2014-05-01 00:20
#9

Sedan så är det så här att "gamla" macbook pro (utan retina) har varit densamma sedan 2012 därför att då slutade man uppdatera den nämnvärt när den började ersättas av retina modellen. Så 12-13-14 macbook pro är i stort sett densamma. Fast egentligen tycker inte jag man kan resonera typ "de lurade på mig en två år gammal modell". Då man trots allt köper en dator efter utförande och specifikationer och "åldern är bara en siffra" ;). Men jag kan ändå givetvis förstå ditt missnöje…

Niklas
2014-05-01 10:32
#10

#7: Om du är missnöjd är det ju inte fel att gå tillbaka även om det inte är fel på den.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Upp till toppen
Annons: