Annons:
Etikettmacos
Läst 1999 ggr
mellis98
2014-04-27 17:57

Internet-problem i MacBook Pro

Har lite problem med min Macbook pro.

Har haft den i ca 3 år och den har fungerat utmärkt ända till för ett halvår sedan då internet bara slutade fungera. Det är inget fel med själva intrernetet då det funkar på alla andra datorer i hemmet. 

Internet funkar endast på min mac när jag har skärmen väldigt långt nerfälld, så den är ca 10cm från att slå ihop, och det är ända gången mitt internet funkar över huvud taget, och då funkar internet på datorn i hela huset. Annars kommer bara en ruta upp som säger "nätverket nådde en maxtidsgräns" eller något liknande. 

Jag har sprickor i den svarta grejen som fäster ihop skärmen med tangentbordet, skulle det kunna vara en del av problemet?

Vet verkligen ingenting om datorer så skulle vara supertacksam för all hjälp!

Annons:
Niklas
2014-04-28 09:42
#1

Det låter som om det kan vara något glapp i antennen. Jag tror att du får ta en tur till ett serviceställe.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

MagArne
2014-04-28 16:20
#2

Antennkablarna går genom gångjärnet på skärmens högra sida ovanför powerknappen om det är en 2011 eller nyare. Möjligt att det är ett kabelbrott där.

2010 och äldre har nätverkskortet inbyggt i skärmen bakom den svarta plastlisten nertill på skärmen.

Antennerna sitter inne i bildskärmen på samtliga bärbara macar. Har en antennkabel gått av så är det en ny bildskärm som behövs vilket är dyrt.

mellis98
2014-04-30 20:55
#3

Tack för svaren! Tror nog att det kan vara någonting med antennen eller liknande så den kommer lämnas in nästa vecka :)

Mattis99
2014-05-09 20:52
#4

Eller så köper du bara en billig wi-fi mottagare och sätter i usb uttaget.

mellis98
2014-05-14 22:13
#6

#5 den fungerar ej på macbook :/

Annons:
Upp till toppen
Annons: