Annons:
Etikettövrigt
Läst 3272 ggr
[mr_mac]
2014-07-03 16:12

Vilken väg går iMac-leveransen?

har beställt en imac via mstore…är de någon här som gjort detsamma och vet vilka leverans sätt de har? Är de som när du beställer från apple hemsida att produkten skickas från Kina? och sen går massor av konstiga vägar innan den når Sverige?

Har beställt en värsting imac kan de ta längre tid pga de? på mstore snackade de något om stholm att den eventuellt skulle komma ditt nästa vecka hm…någon som vet hur de funkar?

tacksam för svar!

Annons:
Zpookey
2014-07-03 16:56
#1

Varför inte beställa direkt från Apple?

Det kostar ju lika mycket och eventuella garantiärenden kan du ändå göra på serviceställen typ mstore. Beställer du direkt från Apple så slipper du en massa mellanlandningar hos andra distributörer och kan alltid vara säker på att du får ett exemplar som inte stått och samlat damm någonstans.

[mr_mac]
2014-07-03 17:24
#2

Försent nu! Och ja tror de ja ska ha de finns inte färdigt!

Niklas
2014-07-03 17:26
#3

Senast jag beställde från Apple lovade de leverans inom två veckor. Den kom efter en. Det var inte en hyllversion.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Denna kommentar har tagits bort.
[mr_mac]
2014-07-03 17:44
#5

Hur skall jag tolka detta? Jag har beställt ett spec bygge från mstore o nu säger ni jag gjort fel eller?! Hyfsat skumt:s har ju hört Apple tar tid på sig att de hämtar sina saker direkt från Kina! Och att de ofta skickar saker fel! Men nu är de alltså tvärtom?

[mr_mac]
2014-07-03 17:46
#6

Jag antar de är som ni säger får skicka tillbaka den när jag fått den då! Sen beställa från Apple! Skönt ni klargjorde detta för mig! Spec som jag är fel på de jämt och ständigt!

Annons:
[mr_mac]
2014-07-03 18:14
#7

Vill be om ursäkt! Ni har faktiskt rätt bägge 2. mstore överlagg gör ständiga fel är snorkiga och service i allmänhet är skit läste detta nyss! 

Får känslan av att de var ett bra beslut att ej betala innan jag fått min produkt!

skulle dessutom ta ett lån på 5000 hos resurs som de hade de sa de gick bra o sen skulle de vara klart:( inga papper skrivna inte ett dugg:( Allt hopp inom mig dör just nu…kan bara be om ursäkt o de djupaste:(

Niklas
2014-07-03 19:43
#8

Om du ska köpa den från Apple i stället kan du väl avboka den andra? Om du nyss lagt ordern borde det gå. Det kan vara svårt att skicka tillbaks den senare om det är ett specialbygge. Då brukar det inte vara öppet köp.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

[mr_mac]
2014-07-03 20:30
#9

fick nyss uppgifter det visar sig det skall ta fram till 22 juli och då är de inte ett satt datum utan bara prem…tydligen skickas den från irland….han som jag fått svar på menade om man beställt från apple så är de troligen från kina….

Niklas
2014-07-04 08:51
#10

Min MacBook Air levererades från Kina. Det tog ett dygn från Shanghai via Dubai till Tyskland. Sen tog det en knapp vecka därifrån och hit. Apple har mycket effektiva transporter.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

[mr_mac]
2014-07-04 09:38
#11

Får sådan ångest nu:( de är pengarna som krisar :(

KPD
2014-07-04 19:07
#12

#6 Varför skicka tillbaka den, om den kommer? Kan de inte leverera inom avtalad tid, kan du häva köpet, men inte sedan. Det finns ingen anledning att tro att det skulle vara fel på varan, bara för att leveransen drar ut på tiden.

Det lönar sig inte att oroa sig. Bestäm dig för om du ska häva köpet eller om du ska vänta, men oroa dig inte i onödan.


Värd för Finland ifokus, medarbetare på Ryssland ifokus.

[mr_mac]
2014-07-05 06:18
#13

Läste någonstans att alla imac har någon form av pixel fel..saknade pixlar etc stämmer detta?

Annons:
Niklas
2014-07-07 08:41
#14

#13: Det har jag svårt att tänka mig.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

MagArne
2014-07-09 22:16
#15

Jag tycker de nya iMacarna (Late 2012 och nyare) är de datorer med minst fel som Apple har tillverkat. Har inte stött på några pixelfel på dem i alla fall.

Vet att generationen innan (Late 2009 till Mid 2011) hade problem med missfärgade paneler och dåliga hårddiskar.

[mr_mac]
2014-07-11 19:18
#16

Sitter efter 2 veckor idag och väntar fortfarande men tacka gudarna så har jag 3 veckor ledigt…bör ju hände något under den tiden tycker man! Men jag förstår ju nu varför de ville att jag skulle vänta med att betala! De vart ett smart drag:D

Zpookey
2015-09-11 16:51
#17

Har du fått någon iMac än?

[mr_mac]
2015-09-27 07:49
#18

#17

Ja har haft den nu ett tag:) Och kan säga att jag har aldrig varit så nöjd som jag är nu! Har nästan bara apple saker i mitt hem:)

Tackar som frågar:)

adress
2015-09-27 15:35
#19

Var iMac kommer ifrån är olika. Vissa från Kina andra från Irland. Man har ju lager inom EU. Numera kan dom även komma från USA - eftersom många iMac tillverkas där sedan ca 2 år tillbaka. Man vill skapa arbetstillfällen i USA för att hålla sig på god fot med regering och myndigheter. Min står det made in USA på exempelvis.

Människan är en konstig växt. Roten uppåt - och blana neråt.
Mac användare sedan 1985 - alla varianter av Apple.
Ha en bra dag. Bosse

Upp till toppen
Annons: