Annons:
Etiketttillbehör
Läst 2399 ggr
linneaforsell
2014-07-10 13:02

Behöver hjälp med mus till MacBook Pro

Hej!! Jag har en macbook pro som har en förstörd styrplatta så kan ej röra musen. När jag sätter in en extern så reagerar inte datorn. Vad ska jag göra ?

Annons:
[Jens]
2014-07-10 18:14
#1

Hur gammal är din dator? Det kan vara så att batteriet är slut.

[Jens]
2014-07-10 18:18
#2

Ibland kan det hjälpa med att man återställer NVRAM/PRAM: 1. Stäng av datorn. 2. Leta reda på följande tangenter på tangentbordet: kommando (⌘), alternativ, P och R. I steg fyra ska du hålla ned dem samtidigt. 3. Slå på datorn. 4. Tryck på och håll ned tangentbordskombinationen kommando-alternativ-P-R innan den grå startbilden visas. 5. Håll ned tangenterna tills datorn startas om och startljudet har spelats upp andra gången. 6. Släpp tangenterna. 7. När du har återställt NVRAM eller PRAM kan du behöva konfigurera om högtalarvolym, bildskärmsupplösning, val av startskiva och information om tidszon. Om återställningen inte löser problemet kan du behöva byta batteri i logikkortet (inte det uppladdningsbara batteriet i en bärbar Mac). Batteriet i logikkortet ser till att inställningarna i NVRAM/PRAM sparas när datorn är avstängd. När du vill byta batteri i logikkortet tar du med din Mac till ett Mac Genius eller ett av Apples auktoriserade serviceställen.

MagArne
2014-07-10 19:06
#3

Har du testat musen i någon annan dator så du vet att den verkligen fungerar?
Testa en annan USB-port i Macbooken
Går det ansluta något annat i datorns USB-portar? Externa hårddiskar, USB-minne, tangentbord m.m?

Upp till toppen
Annons: