Annons:
Etikettapple
Läst 1669 ggr
Frosstis
2014-09-15 12:32

Hjälp med iTunes

Behöver hjälp med itunes.

Precis fått en macbook pro. På min gamla dator hade jag massor av sånger på itunes och spellistor som var synkroniserade till min telefon så det såg likadant ut på min telefon som på min dator (iphone).

Men nu på min macbook har jag lyckats få över alla sångerna, men ingen spellista finns kvar och det funkar inte att synka telefonen. 

Vad ska jag göra? Jag har lagt till låtar på itunes som jag vill få över till min telefon men det funkar inte att synkronisera även om telefonen litar på datorn. 

:(

Annons:
Niklas
2014-09-16 09:24
#1

Har du flyttat över iTunes-biblioteket från gamla till nya datorn?


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Frosstis
2014-09-16 09:54
#2

#1 Ja, skrev det i TS =)

Niklas
2014-09-16 10:59
#3

Av det du skrev i #0 tyckte jag det lät som om du bara hade flyttat låtarna. Det var därför jag ville dubbelkolla. 🙂 Har du flyttat hela biblioteket har jag tyvärr inget förslag om vad som kan vara fel.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Frosstis
2014-09-16 12:01
#4

#3 Jaha, det är det jag gjort, ifall man flyttat hela biblioteket följer spellistorna med då? Hur gör man det?

Niklas
2014-09-16 12:12
#5

Har du följt den här instruktionen när du flyttade iTunes-biblioteket?

http://support.apple.com/kb/HT1751?viewlocale=sv_SE


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Frosstis
2014-09-16 13:25
#6

#5 Nää, gjorde typ hemmadelning eller något :p ska kolla in länken

Annons:
Frosstis
2014-09-19 21:20
#7

#5 vilken av länkarna är det jag ska följa?

Frosstis
2014-09-19 22:07
#8

En till fråga. Behöver jag en sådan "platta" som är som en fläkt under min dator när jag ligger ex i sängen? För på ex Hp datorer eller något så är liksom datorfläkten under datorn så det kommer in damm där och datorn blir seg efter ett tag, men ser inte vart fläkten (eller nu vad det är) är på macbooken, så är det nödvändigt att jag har en sån platta? kommer det in damm i datorn om jag ej har det? för han en sån platta redan men vill inte behöva använda den i "onödan" då den är rätt klumpig

Niklas
2014-09-20 14:24
#9

#7: Först "Kopiera iTunes-mappen till den externa enheten" på den gamla datorn och sen "Återställa säkerhetskopian av iTunes-biblioteket" på den nya.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Niklas
2014-09-20 14:28
#10

#8: Fläktöppningen sitter vid gångjärnet till skärmen. Damm kommer du att få in även om du använder en platta under. Däremot slipper du överhettning på grund av dålig ventilation med platta under. Det räcker med ett plant underlag. Det måste inte vara en speciell platta. Om inte fläkten sätter igång när du ligger i sängen med datorn behöver du ingen platta.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Frosstis
2014-09-20 16:22
#11

Men förstår inte vad extern hårddisk är? Är det någonting man kopplar in i datorn?

[Jens]
2014-09-21 06:27
#12

#11

Ja en extern hårddisk är ' något man kopplar in i datorn' vid behov. Oftast genom att använda ett USB-uttag i din dator.

Frosstis
2014-09-22 18:50
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#13

Fattar inte vad det är jag ska klicka på..

Annons:
Upp till toppen
Annons: