Annons:
Etikettmacos
Läst 2032 ggr
[Jens]
9/22/14, 5:32 PM

Använder du Duck Duck Go?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Kommande operativsystem Yosemite kommer ha Duck Duck Go som standardsökmotor. Orsaken till detta är att sökmotorn inte samlar information om dig eller skickar information vidare till andra.

Kommer du använda dig utav Duck Duck Go?

Annons:
Medaljjägaren
9/22/14, 5:39 PM
#1

Jag vet inte riktigt.

YEY, INSIDER!

[Jens]
9/22/14, 5:43 PM
#2

Jag har använt sökmotorn väldigt länge och tycker den är väldigt bra. Att jag valde det är att jag vill bort från allt som har med Google att göra. Åtminstone så mycket som möjligt.

MagArne
9/22/14, 10:22 PM
#3

Intressant sida, den hade jag missat helt så tack för tipset.
Den ska självklart testas så får jag se om jag byter bort Google vilket jag gärna gör.

[Jens]
9/23/14, 5:54 AM
#4

DuckDuckGo är en bra sökmotor MagArne men det stannar ju inte där. Så fort du byter sida från DDG så har Google lagt in 'Google Analytics' på varenda sida på hela internet.

Google Analytics är en sk spårare som kollar vad du gör på internet men man kan skydda sig mot det också genom att installera safari-tillägget Ghostery. Ghostery har jag använt jätte länge.

Du behöver göra vissa inställningar på DDG för att få det så 'svenskt' som möjligt. Jag gjorde en liten guide för iPhone men jag tror att du fixar det galant utan min guide ;)

http://iphone.ifokus.se/discussions/5420425d8e0e7412480014b0-anvander-du-duck-duck-go?readstate=false

Upp till toppen
Annons: