Annons:
Etikettprogram-appar-tjänster
Läst 1645 ggr
luckiestgirl
10/8/14, 11:49 AM

Hjälp med Mail och kalender

Halloj, jag är nybliven ägare till en Macbook pro :D   Men jag har stött på lite problem som jag tänkte rådfråga er om.

Dels är det mailen, jag vill koppla min hotmail (outlook) adress till "mail" på macen, men det fungerar inte, jag har googlat och följt instruktioner men det går ändå inte att logga in på kontot.  Någon som har nån idé  om vad jag gjort fel? Hur ska jag göra? Jag har ju den adressen kopplad till min iPhone redan, går det att synka ihop dom på nåt sätt kanske? Jag är heelt lost!

Och sen vill jag även synka kalendern i min iPhone med kalendern i datorn trådlöst, går det att få till? Alltså att ändringar i den ena enheten överförs till den andra.

Tacksam för svar :)

If you are going through hell, keep going!

luckiestme.blogg.se

Annons:
Niklas
10/8/14, 2:47 PM
#1

Har du gjort som i instruktionen nedan för att få Hotmail i OS X Mail? Vad händer? Får du något felmeddelande?

http://www.macworld.co.uk/how-to/mac-software/how-set-up-my-hotmail-account-on-mac-3500828/

Vad använder du för kalender i iPhone? Det ser du under Inställningar > E-post, kontakter, kalendrar under rubriken Konton. Det kan exempelvis vara iCloud, Gmail eller något annat.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

luckiestgirl
10/8/14, 3:06 PM
#2

#1 nu funkar det med mailen! tack så mycket! Jag följde en liknande instruktion på en annan sida förut men dom hade utelämnat en sak.

Jag använder kalendern som redan finns i telefonen när man köper den? Står ingenting om kalendern under konton som du skrev.

If you are going through hell, keep going!

luckiestme.blogg.se

Niklas
10/9/14, 3:44 PM
#3

Har du bara Hotmail under Konton i Inställningar?


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

luckiestgirl
10/9/14, 3:57 PM
#4

#3 Det står att hotmail används till e-post och sen att iCloud används till "hitta min iphone".

Jag vill bara tillägga att jag kan verkligen inget om sånt här så skratta inte åt mig om jag verkar dum haha

If you are going through hell, keep going!

luckiestme.blogg.se

Upp till toppen
Annons: