Annons:
Etikettprogram-appar-tjänster
Läst 3449 ggr
luckiestgirl
10/30/14, 10:02 PM

Klistra in bilder från iPhone på extern hårddisk i OS X?

Hej!

Som den nyblivna mac-ägaren jag är stötte jag på ett litet problem. Importerade bilder från min iPhone till min macbook och de hamnade då såklart i iPhoto. Jag ville kopiera bilderna till min externa hårddisk men det går inte att klistra in dom där som man kan göra i typ windows. Hur gör man? Hur löser jag detta?

Tacksam för svar :)

If you are going through hell, keep going!

luckiestme.blogg.se

Annons:
yeahsica
10/30/14, 10:19 PM
#1

Jag gillar inte att hålla på med iPhoto, så det lättaste tycker jag är att ansluta iPhonen till datorn och sen öppna programmet "Bildinsamling", för att sen bara välja bilderna jag vill importera och välja vilken mapp jag vill importera dom till :)

luckiestgirl
11/2/14, 6:59 PM
#2

okej, jag gör så nästa gång! 

men dom här bilderna som jag redan importerat med iPhoto, hur kan jag få dom till min externa hårddisk?

If you are going through hell, keep going!

luckiestme.blogg.se

yeahsica
11/2/14, 8:19 PM
#3

Ett sätt att få bilderna till hårddisken är att öppna iPhoto, markera bilderna du vill kopiera och sen trycka på Arkiv -> Exportera. Då kan du välja att dom ska hamna på din externa hårddisk. Problemet då är att ändringsdatum/skapelsedatumet för bilderna blir fel, det blir av någon anledning satt till tiden då du exporterade bilderna. 

Finns säkert andra sätt att göra det på, är själv inte så insatt i iPhoto.

Upp till toppen
Annons: