Annons:
Etikettmacos
Läst 3145 ggr
Anna
11/3/14, 10:16 PM

Suddig text i OS X Yosemite

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 4
Förhandsgranskning av bild 2 av 4
Förhandsgranskning av bild 3 av 4
Förhandsgranskning av bild 4 av 4

Jag uppdaterade till OS X Yosemite för ca en vecka sedan. Nu i dagarna upptäckte jag att system-texten är suddig och otydligt vilket gör det väldigt ansträngande att använda datorn under en längre tid. Se bifogade bilder. 

Kan detta bero på att Yosemite är anpassat för retina-skärmar? Jag sitter på en iMac 21,5" mid 2010. Detta är det enda negativa jag upplevt med uppdateringen, och jag hoppas på att hitta en lösning. Att bocka ur "Use LCD font smoothing when available" under System Preferences - General hjälpte tyvärr inte. Någon annan med samma problem?

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Annons:
Anna
11/3/14, 10:18 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Ser att bildspelet gör det svårt att se vad jag menar. Kan tyvärr inte redigera förra inlägget. Bifogar en och en istället. 

Här i ett mejl.

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Anna
11/3/14, 10:19 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Här ser man även att det sker i t.ex rullister.

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

[Jens]
11/4/14, 6:21 AM
#3

Hejsan,

Jag måste iväg till jobbet men läste lite snabbt på en sida och det verkar som det är en bugg som gör att du får 'suddig' text. Hur mycket Apple vet om detta vet jag icke för jag hann inte med att läsa allt.

Här hittade jag info om 'buggen': https://discussions.apple.com/thread/6602718?start=0&tstart=0

Niklas
11/4/14, 1:23 PM
#4

Jag läste ett tips att aktivera minskad genomskinlighet i inställningarna. Systeminställningar > Hjälpmedel > Bildskärm > Minska genomskinlighet


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Anna
11/4/14, 4:33 PM
#5

Tack för tips!

Att logga ut och in, alternativt att starta om datorn, verkar lösa problemet tillfälligt. Ditt tips i #4 hjälpte också Niklas. Tack :) Nu slipper jag få huvudvärk iallafall.

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Upp till toppen
Annons: