Annons:
Etikettapple
Läst 1903 ggr
stilinski
11/13/14, 8:43 PM

iPhoto, sparas iPhone-bilder vid Mac-krasch?

Min macbook pajade idag och där hade jag alla mina bilder från iphonen sparade på iphoto.

Undrar om dom ligger kvar där på nåt sätt eller ja att man kan få tillbaka dom om man skaffar ny dator/får tillbaka datorn återställd? Har aldrig riktigt fattat hur det där funkar så skulle vara jätteglad om någon kunde svara. :)

Annons:
Niklas
11/13/14, 8:50 PM
#1

Synkar du iPhone med iCloud finns bilderna med stor sannolikhet kvar.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

stilinski
11/13/14, 9:14 PM
#2

Jag har inte säkerhetskopierat den  eftersom jag inte har någon plats kvar, är bilderna där ändå?

MagArne
11/13/14, 9:20 PM
#3

Det beror ju på vad som "pajade" i din dator?

Macbook har ju 2,5" SATA hårddisk så den går ju att skruva ur och montera i ett USB-kabinett. Då kan du med hjälp av flyttassistenten föra över datan till din nya Mac-dator. Men detta förutsätter ju att det inte är hårddisken som pajat.

stilinski
11/13/14, 9:21 PM
#4

#3

Vet inte vad som har pajat, den la bara av och vägrade ta emot ström så den är iväg skickad på ''undersökning'' eller vad man ska säga så jag vet egentligen inte vad som hände med den.

MagArne
11/13/14, 9:36 PM
#5

#2 När/om du får ordning på din dator så ska du se till att börja göra regelbunden backup med backupprogrammet TimeMachine till en extern USB-hårddisk eller liknande. Det är väl investerade pengar för att veta att man har all sin viktiga data på ett extra ställe.

Upp till toppen
Annons: