Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (1) Senaste inläggen

macOS Program, appar & tjänster Hårdvara Tillbehör Apple TV Nyheter Tips Apple Övrigt Om iFokus & sajten
Program, appar & tjänster

Apple inför 14 dagars ångerrätt på appar

2014-12-24 09:33 #0 av: [Jens]

Apple har gett vika för den svenska distansköplagen och ger oss rätten att få använda sig av ångerrätt inom 14 dagar.

Det enda som krävs numera är att invänta e-postkvittot som Apple alltid skickar ut efter varje genomfört köp. I mailet klickar du på länken ”Rapportera ett problem” som leder dig till en problemrapporteringssida för just den appen. Här loggar du in med ditt Apple ID-konto och väljer sedan kort och gott ”Jag vill ångra köpet” i rullisten.

Samma sak går också att göra direkt i iTunes, under menyn Affär >Visa mitt konto. Där hittar du samma ”Rapportera ett problem”-länk.

Efter genomförd ånger får du ett bekräftelsemejl som påtalar att pengarna kommer att återbetalas inom 5-7 arbetsdagar. Och när pengarna är återbetalda bekräftas detta via ett nytt mail.

// Medarbetare på AkvariefiskiPhoneiPad, MAC och Hörselskadade.

Anmäl
2014-12-24 12:36 #1 av: Niklas

Det tycker jag är jättebra.

Vänliga hälsningar, Niklas
» Besök Apple Watch iFokus.

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.