Annons:
Etikettövrigt
Läst 1721 ggr
Soleii
2015-01-01 15:44

Minneskort dyker ej upp i Finder

Hej!

Jag fick en dag problem med mitt minneskort till kameran när jag skulle föra över bilder till datorn, när jag tog ur minneskortet så var den liksom fortfarande kvar i Finder- sidofältet och jag kunde inte öppna eller ta bort det. Till slut tog jag bort det från sidomenyn i Finder och nu dyker det såklart inte upp när jag sticker in minneskortet i datorn, utan jag får ta omvägen via iPhoto. Kan jag återställa på något sätt, så att jag återigen kan gå in i mitt minneskort via Finder?

Annons:
[Jens]
2015-01-01 16:51
#1

När du stoppar i minneskortet så dyker den upp på skrivbordet som en enhet. Markera enheten (minneskortet) och sedan gå till Arkiv och välj 'Lägg till i sidofältet'. Mata sedan ut enheten och starta om datorn och sedan ska den dyka upp i sidofältet igen när du stoppar i minneskortet.

Jag provade själv att ta bort minneskortet av misstag som du gjorde och Sedan lade jag tillbaka det som jag skrev ovan och det fungerade fint. =)

Soleii
2015-01-06 17:13
#2

#1 åh, så himla bra, tusen tack! Har aldrig sett att den dyker upp på skrivbordet, men det här fungerade utmärkt! :)

Upp till toppen
Annons: