Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (1) Senaste inläggen

macOS Program, appar & tjänster Hårdvara Tillbehör Apple TV Nyheter Tips Apple Övrigt Om iFokus & sajten
Program, appar & tjänster

"20% kvar av batteri"-symbolen är borta!

2015-01-02 15:41 #0 av: whysoserious

Hej!
På min MacBook (den vanliga, runt 5 år gammal nu) så har det alltid kommit upp en påminnelse om att ladda datorn när den bara har 20% (eller nåt) kvar av batteriet. Vilket även kommer upp på Apples telefoner också. Men denna notis har försvunnit från min MacBook och jag hittar ingenting på Google om hur jag återställer detta? :(
På grund av detta stängs min dator av vääldigt ofta när jag kollar på film, eftersom jag inte har någon koll på att batteriet snart är slut...
När jag sedan startar upp datorn igen är den ALLTID inställd på 1 Januari 2001 och dessutom har den glömt alla internet-inloggningar så jag blir tvungen att skriva in de gång på gång igen.

Någon som kan vara så snäll att hjälpa lilla mig? :)

Anmäl
2015-01-03 11:57 #1 av: Niklas

Vad har du för version av OS X i den?

Vänliga hälsningar, Niklas
» Besök Apple Watch iFokus.

Anmäl
2015-01-21 14:35 #2 av: whysoserious

Såhär ser det ut!

Anmäl
2015-01-21 15:17 #3 av: MagArne

Kan du hålla alt-knappen nedtryckt och klicka på batterisymbolen. Vad står det om batteriets skick hos dig?

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.