Annons:
Etikettprogram-appar-tjänster
Läst 2944 ggr
blåbärspajen
2015-02-21 16:55

Annat Apple-ID har loggat in på datorn?!

Jag skulle logga in med mitt Apple-ID på datorn men ser då någon annans id där. Tog bort det och loggade in med mitt och ser då att min dator har 2 apple-ID.. hur sjutton gick det till? Vem är han som loggat in med nåt annat apple-ID? vad kan han göra med min dator? Jag kollade mitt apple-id i somras och då var det ingen annan som loggat in..

Annons:
Niklas
2015-02-23 15:32
#1

Vad han kan göra beror på vad han har för rättigheter. Var i datorn är det han har loggat in? Är det en skol-Mac eller privat Mac?


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

blåbärspajen
2015-02-23 18:49
#2

ok.. han har loggat in itunes och jag tror det var nåt mer.. det stod att den datorn var kopplad till min..  det är min privata mac.

Men jag fattar inte när detta hände, har inte varit på några öppna nät med min dator.

Niklas
2015-02-24 10:03
#3

Har du loggat ut honom nu? Gör det annars. Loggar någon in i iTunes i din dator är problemet nog inte att han kommer in i iTunes eftersom han bara når sitt eget konto. Problemet är snarare att någon har haft tillgång till din dator och kunnat göra det. Känner du inte igen Apple ID:t?


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

blåbärspajen
2015-02-24 12:40
#4

ja jag har tagit bort det kontot nu..  men har han haft tillgång till allt på datorn?!

Nej jag känner inte igen apple-ID:t, ingen kille har använt min dator..

Men hur han han kunnat lägga till sitt apple-ID?

Niklas
2015-02-24 12:54
#5

Jag kan inte tänka mig annat än att han har haft fysisk tillgång till din dator. Du har inte fått hjälp av någon med datorn eller glömt den inloggad?


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

blåbärspajen
2015-02-24 13:27
#6

va? nej det är bara jag som haft den tillgång till den. Har bara haft den hemma. Jag bor själv.

Annons:
blåbärspajen
2015-02-24 13:30
#7

Har iof i typ ett halvår trott att nån annan varit inne på datorn då den uppfört sig konstigt.. skärmen tex blinkar till ibland.. och saker verkar poppa upp på skärmen och i nästa sekund försvinna (dom sakerna som ligger på skrivbordet). Är det normalt? För det händer nu också.

Niklas
2015-02-24 13:48
#8

Det låter lite konstigt. Jag vet inte hur man kontrollerar om någon har gjort intrång i datorn men det kan finnas någon annan här som vet.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

blåbärspajen
2015-02-25 00:57
#9

gick in under äpplet och kollade senaste objekt och ser då  under servrar en mapp som heter nas, klickar på den och det går inte öppna.

Står något med att det inte gick att ansluta till freenas.

Det är väl en server utanför min dator?! eller?

MagArne
2015-02-25 07:43
#10

Har du köpt datorn begagnad?

blåbärspajen
2015-02-25 08:47
#11

Ne den ska ha varit helt ny. Har haft den i ca 4 år. Men kan man se när datorn anslöt till den servern? Om det finns en sån server nånstans kan datorn då ansluta sig dit själv eller måste jag ansluta den manuellt?

MagArne
2015-02-25 11:28
#12

Ska ha varit ny? Var har du fått den ifrån? Om datorn inte var ordentligt återställd från tidigare ägaren är det möjligt att spåra datorn via Find my Mac. Men fjärrstyra den ska inte gå om man som sagt inte är helt inloggad med AppleID och har back to my mac påslaget.

blåbärspajen
2015-02-25 13:15
#13

alltså jag köpte den i en affär så den är ny.

Annons:
Upp till toppen
Annons: