Annons:
Etikettmacos
Läst 4844 ggr
Loviisaa
4/4/15, 7:34 PM

HJÄLP virus i Macen akut

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag tror jag har fått ett virus på datorn,  jag vet inte hur! har försökt det mesta. 

Min dator har blivit otroligt seg, så jag rensade, tömde historik m.m och slängde bort massa bilder och avinstallerade program som inte behövdes. Men så fort jag går in på en sida så öppnas en ny sida med reklam oftast är det reklam för mackeeper..

screenshot över hur det ser ut, så fort jag drar musen över…

Besök gärna min blogg! 

Lovisaanderssonn.horseworld.se

Annons:
Cireea
4/4/15, 7:41 PM
#1

Har du testat gått in på dina tillägg inne på din webbläsare och kollat där? Ibland installeras något tillägg som gör att det poppar upp "reklam" hela tiden.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Loviisaa
4/4/15, 7:42 PM
#2

japp :( finns inget

Besök gärna min blogg! 

Lovisaanderssonn.horseworld.se

Inkanyezi
4/4/15, 7:53 PM
#3

Det är inte ett virus, utan ett oönskat program, som du har fått som bonus när du tankade hem någonting annat.

Förmodligen behöver du ett vettigt antimalwareprogram för att bli av med det. Du kan prova BitDefender.

http://www.antivirus-blog.com/removal-guides/remove-deal-finder-virus-apple-mac-osx/

RobinEH
4/4/15, 8:01 PM
#4

Testa att återställa webbläsaren. Då försvinner eventuella tillägg och skit. Hjälper inte det så kör ett antimalwareprogram som #3 föreslår.

Jag tror, jag tror på vintertid och ishalka.
Sajtvärd på Träning och Hälsa

Loviisaa
4/6/15, 5:24 PM
#5

#3 har faktiskt laddat ner och provat men det försvinner inte?! :/

Besök gärna min blogg! 

Lovisaanderssonn.horseworld.se

RobinEH
4/6/15, 6:17 PM
#6

Kolla om du har några av dessa program installerade:

  • Shopop
  • Media Player 1.1
  • SafeSaver
  • DP1815
  • Video Player
  • Plus-HD 1.3
  • BetterSurf
  • LyricsGet
  • PassShow
  • LyricsBuddy-1
  • AlLyrics
  • Media Player 1.1
  • Savings Bull
  • Feven 1.8
  • Websteroids
  • ScorpionSaver
  • HD-Plus 3.5

Om du har några andra program som installerats nyligen så kan det vara en bra idé att ta bort dem.

Jag tror, jag tror på vintertid och ishalka.
Sajtvärd på Träning och Hälsa

Annons:
Inkanyezi
4/6/15, 7:13 PM
#7

#5 Du måste säga till programmet att ta bort det, det räcker inte att bara köra programmet.

[peter54]
4/6/15, 11:13 PM
#8

Adwaremedic för att ta bort det oönskade popupprogrammet. Sophos för att söka efter virus i datorn.

Mackeeper är ett jäkla skit, det skapar mer problem än vad det löser.

Loviisaa
4/7/15, 12:05 PM
#9

#6 inga av dom och jag kan inte komma på vad jag har installerat nyligen. För jag installerade lightroom men det var efter jag hade fått skiten på datorn :/ #7 hur gör jag det då? Står att det inte hittar något eller att jag ska ladda ner adware removal tool och det gjorde jag men funkar inte heller :/

Besök gärna min blogg! 

Lovisaanderssonn.horseworld.se

RobinEH
4/7/15, 2:20 PM
#10

Testa att återställa webbläsaren. Klicka på "inställningar" därefter "visa avancerade inställningar", "återställ inställningarna" och klicka slutligen på "återställ". Bokmärken och lösenord kommer att sparas men eventuella oönskade program som sparats på webbläsaren tas bort. 

Om inte detta fungerar så rekommenderar jag AdwareMedic.

Jag tror, jag tror på vintertid och ishalka.
Sajtvärd på Träning och Hälsa

Upp till toppen
Annons: