Annons:
Etikettmacos
Läst 2589 ggr
[VSK]
2015-04-24 13:58

Expert kritiserar säkerheten i OS X

"Apple har de senaste åren vidtagit ett antal åtgärder i syfte att förbättra säkerheten i OS X, men långtifrån alla tycker att företaget har gjort tillräckligt.

På årets upplaga av konferensen RSA Conference i San Francisco gick Patrick Wardle från det amerikanska säkerhetsföretaget Synack till hård attack mot Apples val av lösningar.

Vad gäller Gatekeeper, Apples lösning för att hindra potentiellt skadliga program från att köras, påpekade Wardle att det inte hindrar godkända appar från att ladda externt innehåll som kan vara skadligt".

Länk till artikeln.

Annons:
[Jens]
2015-04-24 23:41
#1

Enligt mig är detta blaha. Har efter detta inte märkt någom ökad hotbild. Ännu kan man räkna hoten mot Apples produkter är harmlös. Har kört utan virusprogram sedan jag började med Apple och har inga konstigheter. Men hur vet jag det? Testar datorn då och då för att se ifall men det finns inget.

[VSK]
2015-04-25 05:30
#2

#1

Men å andra sidan så är ju ett lyckat hack/fulkod osynligt.

[Jens]
2015-04-25 06:40
#3

… som brukar avslöjas ganska så snart.

En del säger att man ska ha ett program för hot i MAC och en del säger att det sunda förnuftet är det bästa skyddet. Man ska inte glömma att det finns inga virus till Mac utan endast trojaner och malware.

http://www.99mac.se/artikel/6657-skydda-dig-mot-malware

[VSK]
2015-04-25 09:17
#4

#3

En datoranvändare som litar blint på sitt operativsystem är rena  julafton för de som pysslar med fulkod och annat oknytt. Sen vad fulkoden heter är ointressant. Sunt förnuft är givetvis AO, men det räcker föga. Iaf om man vill vara ute på nätet.

[Jens]
2015-04-25 09:36
#5

Tror dock du pratar om windowsmiljö. 🙂 Som jag skrev tidigare så har jag aldrig fått in några malware eller trojaner på mina apple-produkter.

[VSK]
2015-04-25 09:39
#6

#5

Hur vet du att du ej fått fulkod i dina produkter? Använder du inte dina grejer? 😃

Gällandes största nackdelen med Windows är att man inte är tvingad att nyttja rätt kontobehörighet samt lite annat. Men det går att råda bot på. 🙂

Annons:
Upp till toppen
Annons: