Annons:
Etiketthårdvara
Läst 7066 ggr
Gwydion
4/30/15, 6:14 AM

Fläckar på MacBook-skärmen

Hej, har ni fått fläckar p.g.a. att ni har torkat av eran skärm på Mac Book Pro retina?

Har fått det och Apple gör inget åt det i nuläget!

Någon som vet vad jag kan göra??? Det skulle kosta 7500kr att byta ut min skärm, min Mac är 1 år och två månader gammal…..

https://discussions.apple.com/thread/6068947?start=30&tstart=0

Annons:
MagArne
4/30/15, 5:03 PM
#1

Nope, har aldrig fått fläckar på någon av mina 8 Macbook Pro/Air/Retina-skärmar jag förbrukat genom åren. Men jag har sett problemet på flertalet datorer men alla dessa var extremt skitiga och misskötta så var ju inte så konstigt.

Har du någon Apple Care garanti kvar på datorn?
Har du köpt datorn som privatperson?
Har du ringt och pratat med Apple? Vad säger de?

[SirKnasen]
4/30/15, 6:47 PM
#2

Har fått in en Retina i min verkstad med fläckvist bortpolerat antireflexytskikt.
Då skärmen ändå var var fläckig/förstörd så exprimenterade jag lite vad som krävs för att polera bort ytskiktet och det enda jag hade i verkstaden som bet på det var ren isopropanol och ett jäkla gnuggande med fiberduk. Så man kan ju förstå att Apple är undrande och restriktiva angående detta. Ytskiktet försvinner bara inte av sig själv.

Jag bytte skärmskrället på garanti,  no questions asked och har inte fått någon faktura på skärmen till verkstaden.

Gwydion
5/1/15, 9:51 PM
#3

Skitsnack det stämmer inte, jag har haft en skärmduk som är inhandlad på Clas Olson. 

Och har aldrig använd ngt starkare medel än VATTEN som duken är ordentligt urvriden.  Apple säger att det är slitage och jag tycker inte att det är det då jag har torkat av skärmen kanske 4 dagar i veckan och inte gnuggat. Utan torkat av skärmen. Köpte datorn den för nästan 14000kr och skärmen håller bara ett år och en månad…..

När dom säljer så kunde dom upplysa köparen att skärmen inte håller att torka av så ofta. i stället prånglar dom på en Applecare som inte gäller tycker att man skall köpa en drulleförsäkring istället för just Applecare….

Det är min historia, som ni förstår så är jag grymt besviken på Apple som inte går ut med detta. Eller ni som påstår att man har  gnuggat med isopranol vad nu detta är för nåt???

[SirKnasen]
5/1/15, 10:58 PM
#4

Har en MBP retina jag med. Den är 1år och 2mån ungefär. Har nog torkat av skärmen 6ggr i sitt liv.

Ska testa att torka av den 234ggr till och se vad som händer med skärmen så den har lika många rengöringar som din.

Niklas
5/2/15, 8:30 AM
#5

#3: Har du någon bild så man kan se hur det ser ut på din skärm?


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

MagArne
5/2/15, 8:31 AM
#6

#3 Säger Apple till just dig att det är slitage eller är det länken du syftar till gällande Apples påstående att det är slitage?

Har du visat upp din dator för en Auktoriserad Appleverkstad? Vad säger dem?

Annons:
Gwydion
5/3/15, 10:36 PM
#7

Apple säger att det är slitage. SirKnasen förstår inte vad du menar??? Jag har inte torkat av den 234 gånger?! Förklara dog, vill ha ett seriöst svar.

Gwydion
5/3/15, 10:37 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8
Gwydion
5/3/15, 10:37 PM
#9
MagArne
5/4/15, 7:28 AM
#10

#7 Du säger ju själv att du torkar din skärm 4ggr/vecka och att datorn är 1 år och 2 månader. Det är ca 60 veckor vilket medför 240 avtorkningar sedan datorn var ny.

Är det Apple Care du ringt till eller en Apple verkstad som tittat på datorn som säger att just din dator har slitage?

neasfotografier
5/7/15, 2:36 PM
#11

Haft min Pro "13 sen 2012 och har torkat av skärmen med en sån fiberduk som jag tror följde med om jag inte minns fel. Det har jag gjort typ max 5 gånger sen jag köpte den 😛
4ggr i veckan låter väldigt mycket, i alla fall enligt mig, så kan tänka mig att det kan bli slitage.

Medarbetare på  Skor iFokus och TV iFokus
"I'm happy to be alive, I'm happy to be who I am."

Niklas
10/18/15, 1:18 PM
#12

Det verkar som om en lösning på problemet med fläckar på MacBook Pro-skärmar kan vara på väg. http://iphone.appleinsider.com/articles/15/10/17/apple-activates-quality-program-for-retina-macbook-coatings


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Upp till toppen
Annons: