Annons:
Etikettprogram-appar-tjänster
Läst 4523 ggr
[Lillmatten]
5/5/15, 5:11 PM

Städprogram för OS X?

hej! Jag söker ett gratis städprogram, någon som vet något bra och säkert? :)

Annons:
MagArne
5/6/15, 7:29 AM
#1

Vad vill du att städprogrammet ska göra?

[Lillmatten]
5/6/15, 8:19 AM
#2

Ta bort onödigt som tar plats. Jag är usel på datorer men min macbook har blivit jätte seg den senaste tiden och jag antar att det beror på att den behöver rensas?

Niklas
5/6/15, 1:27 PM
#3

Jag skulle använda DaisyDisk eller liknande så att jag ser vad som tar mest plats och var det ligger. Det brukar vara lätt att hitta rätt saker att radera då.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

[Lillmatten]
5/6/15, 9:20 PM
#4

Jag installerade det för att prova men jag tycker det är svårt att veta vad som är vad och om jag ska våga ta bort saker bara genom namnet på filen/programmet, vet att vi hade något städprogram på familjedatorn som man bara startade en gång i månaden eller så så fixade själva programmet städningen?

Niklas
5/7/15, 9:39 AM
#5

Okej. Sök efter "disc clean" i App Store. Det borde du få träffar på.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

[Lillmatten]
5/7/15, 10:36 AM
#6

Okej tack!

Annons:
[Jens]
5/7/15, 3:24 PM
#7

Har tre frågor:

Hur mycket av hårddisken har du utnyttjat? Alltså hur mkt ledig plats har du kvar på hårddisken. Vad är det för dator du har? air, pro m.m? Köpt år ?

Att jag frågar är om det verkligen är städning som t ex att tömma hårddisken på diverse saker som gör att din dator slö eller om det är något annat. 

Om det är så att du inte har tagit så mycket av hårddisken så kan jag rekommendera dig ett program som heter Onyx. Du kan läsa mer om programmet här: http://macworld.idg.se/2.1038/1.601054/gratis-mac-program--kontrollera-och-stada-harddisken-med-onyx

Upp till toppen
Annons: