Annons:
Etikettprogram-appar-tjänster
Läst 1686 ggr
The Idizen
2015-05-09 15:41

Mac beter sig konstigt

Hej!

Dom senaste dagarna har min macbook pro betett sig jätte konstigt, den är ca 1 år gammal. 

Plötsligt när jag använder datorn så öppnas itunes helt plötsligt och börjar spela musik, stänger jag det så öppnas det igen osv.. (Har ingen ipod eller iPhone inkopplad) 

Sedan när jag kollar på någon serie eller youtube och vill höja eller sänka volymen så gömmer sig safari, ungefär som när man trycker på minustecknet längst upp till vänster. 

Uppdaterade datorn för att se om det hjälper, men hjälper tyvärr inte. :/ Vad ska jag göra?

Live Hjärta Laugh Hjärta Love Hjärta

Annons:
Niklas
2015-05-09 15:45
#1

Har du gjort någon förändring i datorn, exempelvis installerat nya program, ungefär när problemen började?


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

yeahsica
2015-05-09 15:54
#2

Om du klickar på äplpet -> Systeminställningar -> Tangentbord, är "Använd F1, F2 osv. som vanliga funktionstangenter" ikryssat?

[Jens]
2015-05-09 16:04
#3

Ladda ner programmet Maintenance från Titanium Software och kör det programmet: http://www.titanium.free.fr/maintenance.html

Se till att ladda ner programmet till rätt version av OS X.

The Idizen
2015-05-09 16:33
#4

#1, nej det har jag inte. 

#2, japp läste en tråd i går så testade det men funkade inte.. :(

#3, har gjort det precis, men förstår inte riktigt vad jag ska göra?

Live Hjärta Laugh Hjärta Love Hjärta

[Jens]
2015-05-09 16:58
#5

Starta programmet och installera det =)  Det poppar upp en ruta där några saker är förbockade och längst ner till höger står det verkställ. Klicka på den och programmet sköter resten och sedan startar du om datorn.

The Idizen
2015-05-09 19:15
#6

Har gjort det nu men har fortfarande problem. :(

Spräckte precis mina happy plugs då det inte gick att sänka ljudet.. Blir galen! Fler tips om vad jag kan göra?

Live Hjärta Laugh Hjärta Love Hjärta

Annons:
[Jens]
2015-05-09 19:23
#7

Det är inte så att du använder Time Machine för att göra backup? Isåfall kan du återställa till en viss tidpunkt innan detta problem startade.

Upp till toppen
Annons: