Annons:
Etikettövrigt
Läst 1732 ggr
Carronella1
2015-05-18 21:36

Antivirusprogram till OS X

Jag fick ett virus i min Macbook Air i Söndags när jag skulle ladda ner Gimp (redigerings program). 

Vet någon något bra gratis download antivirus program som är väldigt bra för mac?

Jag har AppStore också om det finns något bra att ladda ner där.

Tacksam för svar inom kort

Djurälskaren Hjärta

Annons:
Silver83
2015-05-18 21:41
#1

Vet inte om det funkar på Mac, men kan ju vara värt att testa alt. gå in och läsa om det funkar. Avast är gratis, men då får du visserligen inte alla finesser som med den betalda versionen.

Carronella1
2015-05-18 21:47
#2

#1 Jag har testat den men jag fattar inte riktigt den…

Djurälskaren Hjärta

Whippet
2015-05-18 21:50
#3

Norton funkade på min dator, all virus gick bort. Dock inte gratis.. Vissa gratis antivirus program, innehåller ibland virus..

I'm out Vilar huvudet i handen

[Jens]
2015-05-18 22:02
#4

Hur vet du att det är ett virus? Hur yttrar den sig? Är det i webbläsaren? Prova adwaremedic för min misstanke är att det är annonsprogram eller popup-program och de brukar följa med gratisprogram, tyvärr. Ladda ner Adwaremedic här: http://www.adwaremedic.com/index.php och kör det programmet. Om det programmet inte löser problemet så rekommenderar jag dig att följa denna länk: https://support.apple.com/sv-se/HT203987 Om du vill sedan efter detta ha ett virusprogram vilket jag ser som onödigt men ändå så välj Clamxav som är gratis och nej, du får inga oönskade annonsprogram eller popup-program från Clamxav. :)

Carronella1
2015-05-18 22:30
#5

#3 Åh taaaack, Norton funkade så himla bra. Nu är allt borta på en gång. 

Dom har 30 dagar prova på, så jag använde de gratis.

Djurälskaren Hjärta

Whippet
2015-05-18 23:14
#6

#5 Kanon! ;)

I'm out Vilar huvudet i handen

Annons:
[Jens]
2015-05-19 06:18
#7

Norton och andra virusprogram slöar ner datorn avsevärt så min rekommendation är att avinstallera det och använda något annat virusprogram. De som jag rekommenderade slöar inte ner datorn på samma sätt men dock skönt att du fick bort PUP-programmet.

Läste igår innan jag lade mig att det installeras ett PUP-program i samband med installation av Gimp om man inte är uppmärksam.

Upp till toppen
Annons: