Annons:
Etiketthårdvara
Läst 1290 ggr
smellcaramell
2015-08-18 14:30

Vilken iMac tror ni passar mig?

Jag ska nu köpa en ny stationär dator inom närmsta månaderna, och funderar vilken dator som kan passa mig. Har för tillfället två bärbara datorer, en som blir överhettat och är sliten och endast används för att lagra bilder o.s.v. på, en f.d. skoldator som används som surfdator, håller ej för annat än att skriva/surfa på och nu vill jag köpa en "rejäl" dator som jag kan spela spel ( främst sims), kolla på film och även surfa och liknande på. Har länge varit inne på att köpa en iMac men vet ej vilken variant jag ska skaffa, skärmstorlek spelar inte så stor roll för mig, det är med prestandan jag funderar över och jag är usel på datorers hårdvara så tar gärna emot hjälp och bollar idéer med någon som är mer inne på detta :)

Annons:
adress
2015-08-18 17:57
#1

Allt är ju en penningfråga. Enklaste modellen av iMac klarar du dig med - med en liten passus om internminnet som är lite i klenaste laget. Minimum 8 - men gärna 12 GB. Då pratar jag om 21.5" modellen. I " varuhusen" säljer dom till pressade priser - oftast föregående modell. 27" är läcker - men tar för mycket plats för mig. Kolla på Apple svenska hemsida - där har du alla specar. Retinaskärm är det på alla. En lite varning - kan komma ny 21.5" i höst. Vill du ha det senaste - avvakta. Pluggar du fortfarande har ju Apple speciell rabatt för det - och avbetalning. Sammantaget. Alla iMac räcker mer än väl till för det du skall göra. Skall du satsa på ngt - gör det på arbetsminnet. 8-12 GB. Vissa går att komplettera minne i efterhand - andra inte. Om det går - är det mycket enkelt på iMac. Kolla på deras hemsida vilket som gäller för den modell du är intresserad av.

Människan är en konstig växt. Roten uppåt - och blana neråt.
Mac användare sedan 1985 - alla varianter av Apple.
Ha en bra dag. Bosse

Upp till toppen
Annons: