Annons:
Etikettapple
Läst 1158 ggr
Axeel
9/18/15, 6:31 PM

Ny iMac - FEL!?

Hej!

Jag sitter äntligen med min efterlängtade iMac 21.5"! MEN…

Först och främst har jag fått fel tangentbord & mus. Ingen av dem är trådlösa och musen är av en gammal modell. Men detta ska lösas och jag kommer att få nya nästa vecka.

Men min andra stora fråga är om jag har fått rätt MODELL? Det står att min iMac kommer från sent 2013. Stämmer detta? Är det verkligen den senaste modellen av iMac 21'5"? Tacksam för snabbt svar!

/Axel

Annons:
yeahsica
9/18/15, 6:53 PM
#1

Gick in på din länk till Net on net och kollade och där står det att datorn har artikelnummer ME086S/A, vilket är artikelnumret för den modell som släpptes sent 2013. De senaste modellerna av iMac är nyare än så, men du verkar ha fått den dator du har beställt i alla fall. Tycker att det är lite dåligt att det inte märks ut tydligare på Net on net:s hemsida.

adress
9/18/15, 7:37 PM
#2

Låter mycket märkligt. Det bästa du kan göra är att gå in på AppStore och hämta hem ett program som heter Mactracker. (Gratis) Där har du spec på alla Apples produkte som finns . Även iPhone och iPad. Kolla på din iMac på modellnummer du har på lådan. Då ser du exakt vad som ingår - årsmodell - minnen och så vidare. Även på Svenska. Bästa uppslagsverket som finns när det gäller Appkes produkter. Lycka till ! Mactracker av Ian Page https://appsto.re/se/DQ-Js.i

Människan är en konstig växt. Roten uppåt - och blana neråt.
Mac användare sedan 1985 - alla varianter av Apple.
Ha en bra dag. Bosse

Axeel
9/19/15, 8:51 AM
#3

#1 Är du säker på att inte min iMac är den senaste 21.5"? Kolla Apples egna hemsida: https://support.apple.com/en-us/HT201634 Den senaste 21.5" modellen släpptes 2014, men den är en billigare variant med sämre processor än den som släpptes sent 2013. Så detta måste väl vara den nyaste modellen av 21.5" varianten, om man bortser från den som kom år 2014?

Axeel
9/19/15, 8:52 AM
#4

#2 Tack för tipset, ska kolla in!

yeahsica
9/19/15, 11:58 AM
#5

#3 Du skrev såhär i TS: "Det står att min iMac kommer från sent 2013. Stämmer detta? Är det verkligen den senaste modellen av iMac 21'5"?" och jag svarade bara på dina frågor. Alltså, 1) ja, det stämmer att datorn du fått är från 2013 och 2) nej, det är inte den senaste modellen, eftersom den senaste kom 2014. 

Jag kunde omöjligt veta att du tycker att den faktiska senaste modellen av 21,5-iMac inte räknas 🤔

Axeel
9/19/15, 1:15 PM
#6

#5 Ber så hemskt mycket om ursäkt, jag var alldeles för otydlig i mitt första inlägg. :-/ I vilket fall, tack för hjälpen och jag menade verkligen inget dumt! :)

Annons:
Upp till toppen
Annons: