Annons:
Etiketthårdvara
Läst 1188 ggr
Pontuuz
9/28/15, 7:11 PM

MacBook Pro 2008 startar inte

Hej hoppas någon kan hjälpa mig för jag har kört fast. Min MacBook PRO från 2008 slutade funka här om veckan. 1. Började med att USBn inte funka för en extern hårddisk, men musen funkade i USBn. 2. Jag startade om och då hittade datorn inte hårddisken. 3. Inga kommandon funkar och kör jag single user mode fastnar den bara på att den inte hittar någon disk. 4. Testa hårddisken på en annan dator och funkade fint. Köpte en ny disk just in case och testade men hjälpte inte, samma problem. Får bara "?" vid uppstart. 5. Satte disken i en extern box och koppla in via USB. Håller ner "alt" och får upp disken. Väljer att starta OSX med disken varpå den snurrar någon sekund sedan dör den. Ström och datalampan dör. Har läst en del om eventuella defekta hårddiskkablar men det borde ju inte påverka om jag kör med en extern disk? Någon som har några bra synpunkter på vart felet kan ligga? //Pontus

Annons:
[Jens]
10/4/15, 10:59 AM
#1

Hmm, det där låter inte bra. Jag skulle kontakta en auktoriserad MAC-verkstad så de kan göra en felsökning. Brukar kosta en femhundring.

adress
10/4/15, 11:23 AM
#2
Upp till toppen
Annons: