Annons:
Etikettapple-tv
Läst 1941 ggr
[Jens]
2015-10-10 10:17

Nya Apple TV har stöd på svenska

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nya Apple TV börjar säljas i slutet av oktober enligt Apple. Det svenska priset är inte angivet, men de amerikanska priserna blir 149 respektive 199 dollar. Det skulle motsvara ungefär 1 200 och 1 600 kronor i Sverige, exklusive moms. Priserna kan dock bli något högre än så i Sverige.

Här kan du läsa om den nya Apple TV: http://www.apple.com/se/tv/

Fråga: Kommer du att köpa nya Apple TV?

Annons:
[Jens]
2015-10-17 12:06
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Macforum.se har lagt upp de svenska priserna på Apple-TV.

Niklas
2015-10-17 13:04
#2

#1: Jag ser dem i reklamen här ovanför också. :-)


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

[Jens]
2015-10-17 14:07
#3

Vilken reklam? Är det reklam på iFokus som jag har betalat för att inte se?

Niklas
2015-10-17 14:59
#4

#3: Ja. :-)


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

[Jens]
2015-10-17 15:39
#5

Ahaa…

Johnny
2015-10-27 09:58
#6

Så, det blev Apple-TV 32 gb. Via App-store.

Den gamla flyttas, för barnbarnens skull,  till ett annat rum. Ja, ja, något spel får väl farfar prova, men bara något.😎 Det får absolut inte bli någon vana!😂 Så nu får den "dära"  Siri med sina finesser, dyka upp när som helst!🙂

Annons:
[Jens]
2015-11-09 17:59
#7

Nu har jag också köpt Apple TV 4 och det blev 32 GB för mig med eftersom jag är den som aldrig spelar spel så då fanns det ingen anledning till att ha mer. Nu gäller det bara att lära sig den och dra nytta av sakerna som kommer med den nya Apple-TV. Jag har den gamla kvar och den rullar på en annan tv-apparat i huset.

adress
2015-11-09 20:13
#8

#7. Vet inte ens vad jag skall ha den nya till ? Använder inga spel. Har generation 2 och tror det räcker. Varför skall man byta till den nya ? Spara filmer gör jag på TiVo. Det räcker till några hundra.

Människan är en konstig växt. Roten uppåt - och blana neråt.
Mac användare sedan 1985 - alla varianter av Apple.
Ha en bra dag. Bosse

[Jens]
2015-11-09 20:17
#9

It is just the beginning skulle jag vilja säga …. Jag har alltid velat ha en till Apple TV och tänkte köpa gen 3 men när jag hörde rykte om att gen 4 skulle komma så väntade jag och köpte mig en chromecast men det var skit i jämförelse med Apple TV. Chromecast får någon av mina syskon utav mig istället och jag har nu denna Apple TV och jag är nöjd.

adress
2015-11-09 20:27
#10

Återkom gärna framöver vad du tycker är den stora skillnaden ( som du har användning för ) jämfört med den äldre modellen.

Människan är en konstig växt. Roten uppåt - och blana neråt.
Mac användare sedan 1985 - alla varianter av Apple.
Ha en bra dag. Bosse

[Jens]
2015-11-09 23:30
#11

Jag kan säga ett redan nu som jag inte har använt tidigare men kommer att använda mycket och det är Plex. Redan efter 10 minuter så var lyckan gjord. :) Ska test VLC imorgon och se vilken jag föredrar mest utav dem två.

adress
2015-11-10 23:44
#12

Borde kanske öppnas en egen avdelning för AppleTV också. Den kommer nog att diskuteras en hel del. Något för dig Jens eller Niklas ? Jag skulle i alla fall bevaka den. Tycker inte den riktigt passar under Mac eller någon av dom andra IOS prylarna. Så fram för sajten Apple TV 📺

Människan är en konstig växt. Roten uppåt - och blana neråt.
Mac användare sedan 1985 - alla varianter av Apple.
Ha en bra dag. Bosse

[Jens]
2015-11-11 05:54
#13

Mja, om jag får säga så skulle jag se större intresse för Apple TV än för Apple Watch men att det kanske inte är tillräckligt stort intresse för att ha en egen sajt för just dessa två än så länge men vill Niklas ge sig på det så hjälper jag gärna till men det vet han. 😉 

Försäljningen av nya Apple TV kommer att slå rekord och det kommer bli med rejäla siffror med tanke på alla speltokiga människor det finns. Det kommer bli väldigt populärt och utvecklingsmöjligheterna på denna lilla dosa är enorm.

Annons:
Niklas
2015-11-11 09:12
#14

Jag använder inte Apple TV så det känner jag inte att jag kan driva en sajt om nu. Min ligger i en låda.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

[Jens]
2016-01-17 12:57
#15

Jag köpte mig ytterligare en Apple TV4 idag men nu med 64 GB. De övriga i familjen ville alltmer ha kontrollen över den som jag har haft en tid nu… ;)) köpte även Apple Remote Loop och Steelserius Nimbus (spelkontroll).

Zpookey
2016-01-17 15:10
#16

#14
Jag kan rekommendera nya ATV4. Den går inte att jämföra med ATV3 och tidigare.
Klart bästa mediacentret jag testat. Det i kombination med alla andra appar man kan installera så är den helt underbar.

[Jens]
2016-01-17 15:23
#17

Ja, det är otrolig skillnad på Apple TV3 och TV4.

Apple TV4 är det bästa som har hänt sedan jag köpte min första iPad. Grymt bra! Finns ingen mediaspelare som är i närheten av vad Apple TV4 har att bjuda på.

Upp till toppen
Annons: