Annons:
Etikettprogram-appar-tjänster
Läst 1173 ggr
Inaarah
10/22/15, 9:30 PM

Återställa Mac?

I juni 2012 köpte jag en MacBook Air, som skulle underlätta mina studier. Efter ett kort tag ändrades min studiesituation och jag fick en elevdator, en PC, som jag för enkelhetens skull använde under mina tre gymnasieår. Min Mac blev därför något av en "andrahandsdator" som jag använde för att streama filmer, förvara/visa bilder på och slösurfa.

Jag har slarvat mycket med programuppdateringar, har låtit datorn tjäna som en "extra hårddisk" och helt enkelt inte alls tagit hand om den. Nu tänkte jag däremot ta mig i kragen och få ordning på den - jag trivs ju egentligen himla bra med denna smidiga laptop!

Har nu fört över alla viktiga dokument och bilder på ett externt minne och tömt datorn på det mesta av värde. Jag gissar att datorn är full av en massa skit som inte alls är nödvändigt, och därför skulle jag tycka det vore jätteskönt om det på något sätt gick att återställa den till hur den var när jag fick den som fabriksny. En iPhone går ju att systemåterställa, kan man göra det på Mac också? Eller finns det några risker med det? Har ni någon annan idé? Vad hade ni gjort i mitt läge?

Trots att jag haft Mac i drygt tre års tid är jag inte alls bekant med hur det funkar, därav undran. Tack på förhand!

Annons:
adress
10/22/15, 9:48 PM
#1

Beror lite på vilket system den kör - om du har installationsskiva kvar osv. Här har du lite tips från Apple support. https://support.apple.com/sv-se/HT5189

Människan är en konstig växt. Roten uppåt - och blana neråt.
Mac användare sedan 1985 - alla varianter av Apple.
Ha en bra dag. Bosse

Niklas
10/23/15, 11:21 AM
#2

Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Upp till toppen
Annons: