Annons:
Etikettprogram-appar-tjänster
Läst 2705 ggr
TokyoWings
10/25/15, 12:18 AM

iTunes problem efter uppdatering

Sen jag upgraderade till El Capitan så har jag haft enorma problem med iTunes. Jag kan inte komma åt mitt bibliotek då den bara laddar och säger "Läser in iCloud-musikbibliotek", jag lyckas inte alls stänga av iCloud i iTunes, då den knappen, som när jag googlade ska finnas och gå att stänga av, verkar saknas. Ibland fungerar det när jag loggar in men så fort jag klickar på något, ett annat album eller spellista så börjar den leta iCloud igen. Och den slutar liksom inte, den kan stå och "ladda" i timmar.

Sen får jag också flera gånger i timman meddelanden om att iCloud-sessionen har gått ut och jag ska logga in på nytt. Ibland kan jag få göra detta tio gånger på raken. Det spelar ingen roll om jag loggar in eller avbryter.

Fler som stött på det här problemet? Jag kan inte använda iTunes ALLS nu så jag funderar på att ge mig ut på jakt efter en ny musikspelare då det här gör mig galen. Men om någon kan hjälpa mig så vore jag otroligt tacksam.

RisingSun - Bloggandes om Tokyo, Japan
Medarbetare på Japan

Annons:
Niklas
10/26/15, 7:11 AM
#1

Har du uppgraderat till senaste versionen av iTunes?


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

TokyoWings
10/27/15, 12:13 AM
#2

#1 Ja det har jag

RisingSun - Bloggandes om Tokyo, Japan
Medarbetare på Japan

TokyoWings
10/27/15, 1:26 AM
#3

Verkar vara iTunes-kontot det är fel på, loggade ut och nu kan jag använda musikbiblioteket som jag ska, bara det att jag inte kommer åt mitt konto eller musiken jag köpt från iTunes store.

RisingSun - Bloggandes om Tokyo, Japan
Medarbetare på Japan

Niklas
10/27/15, 7:33 AM
#4

#3: Du kanske ska prova att installera om iTunes.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Tant Grön
10/27/15, 9:23 AM
#5

Jag uppdaterade iTunes och dagen efter fick jag ett mail att mitt konto varit fryst. Provade att logga in och det gick bra. Kanske är det något med den uppdateringen? Fast jag har inte mac.

Johnny
11/1/15, 9:31 AM
#6

På nätet kan man läsa om ett ganska stort antal som har, eller haft problem med iTunes efter uppdateringen.

Jag tillhör dem. På ganska många låtar byttes namnen, låtarna hittades inte och vissa fanns inte molnet och vissa fanns där. Det har blivit lite bättre, men allt är inte som det var. Jag har följt Apples instruktioner för att ta bort och återinstallera iTunes, MEN, det har inte hjälpt! 

För några år sen, hade jag inte nöjt mig, hade gjort fler försök, men nu gör det inget. Jag är nöjd och fixar mitt lyssnade ändå!🙂

Annons:
Tant Grön
11/2/15, 1:14 AM
#7

Idag stängs den ner hela tiden. 😡

Upp till toppen
Annons: