Annons:
Etikettapple-tv
Läst 974 ggr
[Jens]
2015-11-10 17:19

Enormt stort intresse för VLC på nya Apple TV

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Intresset för att skapa appar till nya Apple TV är enormt stort och en av de stora nyheterna som många väntar på är att det universella mediaspelaren VLC ska dyka upp.

VLC har nyligen sökt testare för att prova betaversionen av VLC och företaget tvingades snabbt stänga ansökningarna för intresset var överväldigande.

Den första fullversionen är inte långt borta och när man ställer frågan till VLC när den ska dyka upp så svarar de kort och gott: Snart.

Annons:
Zpookey
2015-11-19 19:59
#1

Jag kör Plex och det funkar jättebra. Men jag måste också tipsa om iFlicks som är ett grymt program. Installera på en Mac. Släpp en film i valfritt format i en mapp som du satt som standardmapp, och filmen konverteras automatiskt och läggs i iTunes så att den dyker upp i AppleTVn och alla andra iOS-enheter i nätverket.

[Jens]
2015-11-20 06:10
#2

Jag kör också Plex men nackdelen är att man måste packa upp rarade filer. I windowsmiljö kan VLC idag fixa att läsa i rarade filer utan att packa upp dem. Så jag hoppas på att VLC för Apple TV löser detta problem och då behöver man inte Plex utan enbart VLC.

Zpookey
2015-11-20 08:26
#3

#2
Det var nog det värsta i-landsproblemet jag har hört. 😃

[Jens]
2015-11-20 08:43
#4

Haha, jag är L-A-T 😉

Vill ha det så smidigt som möjligt.

Zpookey
2015-11-20 09:01
#5

Men å andra sidan så om du använder iFlicks så räcker det med att man sparar filen i rätt mapp så konverteras den automatiskt när den är nedladdad.

Upp till toppen
Annons: