Annons:
Etiketttips
Läst 1855 ggr
ak1895
2015-11-25 17:34

Anteckningar kraschar i OS X HJÄLP!!!

Efter att jag tröttnade på att skriva arbeten i OpenOffice som kraschade heeela tiden och förstörde ex antal skolarbeten prövade jag idag att skriva i anteckningar eftersom dessa uppdateras och sparas automatiskt konstant.

När jag hade ca två meningar kvar att skriva kraschar även anteckningar!!! och jag kan inte komma in på dem igen?! får upp ett fält där jag får välja mellan  "öppna inte" och "öppna igen",  men oavsett vilket av de två jag klickar på kommer det upp en nytt fönster som menar att programmet inte kan öppnas!

har startat om datorn 3 gånger och  tvångsavslutat, snälla hjälp vet inte vad jag ska göra!! andra gången jag skriver om arbetet efter att det kraschat i openoffice också!!!!!

Annons:
[Jens]
2015-11-25 18:49
#1

Ladda ner Maintenance och kör det. Den kollar din hårddisk och inställningar m.m. och fixar det om det finns fel. OBS ! Se till att ladda ner rätt version !! För att se vilken version du har. Gå till äpplet uppe till vänster och klicka där, välj sedan Om den här datorn och du ser vilken version du har.

http://www.macupdate.com/app/mac/16790/maintenance

adress
2015-11-25 21:43
#2

På vilket sätt tar du backup på dina anteckningar - eftersom du säger att de kraschar hela tiden ? Har använt anteckningar i många år - både på iMac - iPad och iPhone. Synkar emellan alla hela tiden. I mitt fall har jag valt G-mail för ändamålet. Då markerar man anteckningar i e-postkonton för g-mail. Sedan sköts allt med automatik. Dessutom har jag 1Password - där allt säkerhetskopieras kontinuerligt . Ytterligare säkerhet är ju TimeMachine i OSX på Mac.

Människan är en konstig växt. Roten uppåt - och blana neråt.
Mac användare sedan 1985 - alla varianter av Apple.
Ha en bra dag. Bosse

ak1895
2015-11-25 21:44
#3

den säger att startskivan behöver repareras och att jag då ska starta om datorn därefter hålla in cmd R och välja skrivverktyg, men det verkar vara någon form av återställningsprogram? försvinner alla mina arbeten då??

[Jens]
2015-11-25 22:10
#4

Nör du startar om datorn och startar den med cmd + r så kommer du mycker riktigt som du trodde i återställningsläge men väl dör så kan du välja skivviåerktyg och sedan välja reparera. Prova det först och se om det går. Innan du gör det så kan du alltid spara dina arbeten till en extern hdd eller till molnet. Extern hdd med time machine och icloud till molnet. Det verkar som du har problem som jag misstänkte så det bör ju lösas snart innan det går väldigt illa. Smidigt är att du använder dig utav en extern hdd och kör time machine.

Upp till toppen
Annons: