Annons:
Etikettövrigt
Läst 2118 ggr
sunflower185
1/18/16, 8:03 PM

Imac 27" skärm "faller ner"?!

Hej,

Skärmen på min rätt nya imac 27", köpt 2014, har gått sönder verkar det som. Jag steg upp från skrivbordet och nästan samtidigt hörde jag ett kraftigt "knäpp" från datorn, och såg att skärmen var vinklad så långt ner det går. Försöker jag höja upp den rasar den neråt igen, så det verkar som någon komponent som håller upp skärmen har gått sönder. Annars fungerar datorn nog som vanligt.

Vad ska jag göra? Ska jag gå till närmsta Apple butik och be att de fixar det? Gäller någon garanti längre?

Annons:
[Jens]
1/18/16, 8:32 PM
#1

Absolut så tycker jag du ska kontakta dem. De vet bäst om det felet du har ingår i garantin annars finns det ju hemförsäkring men ring först Apple support.

https://www.apple.com/se/support/imac/intel/contact/

Har du tecknat en förlängd försäkring på din dator så utnyttja den om inte Apple kan stå för skadan. Om du påvisar att du inte har gjort något fel så kommer nog Apple hjälpa dig.

sunflower185
1/18/16, 8:56 PM
#2

Har försökt googla problemet, men verkar inte vara såå vanligt? Känns väldigt snopet bara när datorn ändå är rätt ny.

[Jens]
1/18/16, 9:00 PM
#3

Det skulle jag också ha blivit men jag tror att det löser sig när du har pratat med dem om vad som har hänt.

adress
1/18/16, 11:52 PM
#4

Tror också att Apple kommer att stå för reparationen. Är inne på min 4:e iMac och aldrig hört talas om det. Det är ju lite som backspegeln på en bil - inget man rör i tid och otid . Tror det löser sig till det bästa. Lycka till.

Människan är en konstig växt. Roten uppåt - och blana neråt.
Mac användare sedan 1985 - alla varianter av Apple.
Ha en bra dag. Bosse

MagArne
1/19/16, 11:27 AM
#5

Din dator har 1års garanti om du inte köpt till Apple Care, då har den 3år.

Har du köpt datorn som privatperson och inte till ett företag kan du åberoppa konsumentköplagens som gäller i 3 år från inköpsdatumet. Har datorn inga fysiska skador så lär Apple fixa gångjärnet gratis.

Ta med datorn och inköpskvitto till närmsta Apple-verkstad så lär de fixa datorn kostnadsfritt på några dagar.

sunflower185
1/19/16, 1:08 PM
#6

Ringde Apple återförsäljare i stan (varifrån jag köpte datorn) och de sa jag ska komma in med datorn så tar de en titt på den. Så hoppeligen kan de fixa datorn på några dagar… och helst kostnadsfritt :)

Annons:
Zpookey
1/25/16, 4:35 PM
#7

#6
Berätta gärna hur det gick. :)

Upp till toppen
Annons: