Annons:
Etiketthårdvara
Läst 1606 ggr
matildapsvensson
2016-01-29 21:15

MacBook PRO 13 vägrar starta

Från ingenstans stängdes min MacBook PRO av och går nu inte att starta… Jag har gjort en liten research på nätet och hittar flera med exakt samma problem. Datorn vägrar svara, jag har följt instruktionerna på Apples hemsida, inget ljud, inte fläkt som går igång, inga ljusen som blinkar osv. Inget fungerar. Laddaren blinkar mellan grönt och gult. Jag har bl.a. Läst att om man kopplar till en icke Apple original USB kabel kan den slå ut datorn för den tar för mycket ström. Jag kopplade till min USB kabel/laddare till mobilen (inte original) till datorn och drog sedan ut den och då slocknade datorn. Jag vill veta om det är någon annan här som varit med om samma sak och fått reda på vad problemet var eller har en lösning. Jag har tyvärr inte råd att lämna in den på lagning nu då jag hört att det går på närmare 2000 kr och jag behöver verkligen få igång den.

Annons:
[Jens]
2016-01-29 21:17
#1

Efter att du har klickat på start-knappen på daton, vilka kommandon har du använt för att försöka starta upp den?

matildapsvensson
2016-01-29 21:23
#2

Alt, ctrl, shiff samt strömknappen. Alltså alla dem samtidigt och sen tryckt på strömknappen igen men ingen respons från datorn…

[Jens]
2016-01-29 21:29
#3

Pratar vi om MAC nu eller PC ? Har du provat efter att du har klickat på strömknappen och efter det hålla ner knapparna cmd + r ?

https://support.apple.com/sv-se/HT201314

matildapsvensson
2016-01-29 21:31
#4

MacBook Pro 13'. Får prova det!

matildapsvensson
2016-01-29 21:32
#5

Nope, fortfarande ingen respons… Stendöd :/

[Jens]
2016-01-29 21:44
#6

När du startar datorn med strömknappen, får du något liv?

Annons:
matildapsvensson
2016-01-29 21:49
#7

Nope. Den är helt död. Inget på datorn fungerar, varken skärmen, en lilla lampan på datorns sida eller prickarna som visar hur mycket batteri det är på datorn. Den är heller inte urladdad då jag hade mer än 50% när den dog + jag har låtit den ladda nu i ca 1 h. Men laddaren blinkar i grönt och gult…

[Jens]
2016-01-29 21:53
#8

Det låter som du bör kontakta Appple Support tyvärr.

matildapsvensson
2016-01-29 21:56
#9

Ja, jag får nog göra det… Men tack för du tog dig tiden att försöka hjälpa mig!

[Jens]
2016-01-29 21:58
#10

Så lite så …. 🙂

Upp till toppen
Annons: