Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (1) Senaste inläggen

macOS Program, appar & tjänster Hårdvara Tillbehör Apple TV Nyheter Tips Apple Övrigt Om iFokus & sajten
Apple

Bild darrar, varför?

2016-02-09 04:19 #0 av: Bambica

Hej!

Har en macbook air sen ett år tillbaka och på sistone  har jag märkt en konstig grej när jag kollar på serier, fullskärm. Nästan varje gång jag ska höja så darrar bilden till, det går liksom vänster höger snabbt. Och typ var femte minut så blir det så utan att jag gör något. Vad beror det på? Hur fixar man det? 

Tacksam för svar! :)

Anmäl
2016-02-09 06:12 #1 av: [Jens]

Menar du när du ska höja ljudet som det darrar till ? Vad använder du för program för att se serier med? Hur mycket RAM-minne har du i din dator? Hur mycket utrymme har du kvar på din hårddisk?

// Medarbetare på AkvariefiskiPhoneiPad, MAC och Hörselskadade.

Anmäl
2016-02-10 11:57 #2 av: Bambica

Har ganska mycket minne kvar. Det händer när jag kollar klipp på youtube och vilken sida som helst. Det darrar till när jag höjer ljudet och ibland darrar det till utan att jag gör något.

Anmäl
2016-02-10 12:46 #3 av: [Jens]

Hmm, låter märkligt. Har du provat att ominstallera datorn?

Anmäl
2016-02-10 13:27 #4 av: Bambica

Det har jag faktiskt inte gjort :-/
Ska prova så får vi se om det försvinner. Det värsta är att jag har 6000 bilder som jag måste spara 😝

Anmäl
2016-02-10 14:06 #6 av: [Jens]

Ja, bilder får man verkligen vara rädd om. För över dem till en extern hdd eller till något moln. Jag föredrar ett moln för säkrare lagring.

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.